صنعتگران استان آذربایجان شرقی با بومی سازی و دستیابی به فن آوری ساخت گلخانه‌های آلومینیومی، شیشه‌ای مدرن کشور را به واردات تجهیزات این نوع گلخانه‌ها بی نیاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، یک واحد تولید پروفیل‌های آلومینیومی در تبریز موفق شد،با طراحی و اجرای سازه‌های آلومینیومی با کیفیت برتر زمینه را برای جلوگیری از واردات این نوع گلخانه‌ها که پیش از این از کشور‌های اروپایی ازجمله هلند واردکشور می‌شد،فراهم کند.

مجید حکمتی مدیرعامل واحد تولید پروفیل در تبریز درباره ویژگی پروفیل‌های تولید شده گفت: تکنولوژی این سازه‌ها الگو گرفته از گلخانه‌های کشور هلندی است،که پوشش دیوارهاو سقف آن به صورت شیشه دوجداره با گاز آرگون صورت می‌گیرید.

او افزود:نمونه این نوع گلخانه‌ها در شهرستان اهر به مساحت ۳ هزار مترمربع آماده بهره برداری شده است،که سازه‌های این نوع گلخانه‌ها شامل اسکلت اصلی و اتصالات از جنس فولاد گالوانیزه می‌باشد،ولی سازه تکمیلی شامل ناودان‌ها، دیوار و سقف از جنس آلومنیوم با طراحی نوین کار شده است.

به گفته او آب بندی و هوابندی دقیق با استفاده از فن آوری نوین در این نوع گلخانه‌ها از ویژگی‌ها دیگر این نوع گلخانه است.

مدیرعامل واحد تولید پروفیل در تبریز افزود:پایین بودن هزینه ساخت و نگهداری سازه‌های پروفیلی نسب به نمونه خارجی، استحکام فوق العاده بالای سازه، جمع آوری تعریق داخل گلخانه، ضریب نوردهی بالا، تهویه گلخانه متناسب با نوع کشت از دیگر ویژگی‌ها این نوع گلخانه هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.