مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر گفت: همزمان با دهه فجر ۱۱ طرح کشاورزی، خدماتی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۹۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر گفت: با بهره برداری از ۱۱ طرح کشاورزی، خدماتی و زیربنایی برای بیش از ۱۰۰نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر گفت: این طرح‌ها شامل بهره برداری از واحد‌های گلخانه و پرورش بوقلمون، اجرای سیستم آبیاری کم فشار چوپانکره و گوروان، احداث و بهسازی کانال آبرسانی پسیان و نبرین، احداث جاده بین مزارع و مرمت و لایروبی قنات‌های روستا‌های چوپانکره، بوکت، گوروان و نبرین می‌باشد.

او همچنین از احداث گلخانه هفت هکتاری در روستای شیراز با تصویب وام ۱۷۰ میلیارد تومانی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با توجه به کمبود منابع آب در این شهرستان و با هدف صرفه جویی در مصرف این منابع و اعمال مدیریت بهینه بر تولید بخش کشاورزی، اجرای طرح‌هایی با نیاز منابع آبی کمتر در اولویت بخش کشاورزی قرار دارد.

اسلامی مساحت گلخانه‌های شهرستان عجب شیر را ۷.۶ هکتار اعلام کرد و افزود: در این شهرستان ۲ واحد گلخانه ای هیدروپونیک با حدود ۸ هزار متر مربع گل شاخه بریده در دست احداث است.

او به برنامه‌های فرهنگی جهاد کشاورزی شهرستان در ایام دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: نمایشگاه توانمندی زنان روستایی، جشن ویژه انقلاب در روستا‌های شهرستان و مسابقات قرآنی ویژه روستاییان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.