مشارکت خیران در ساخت ۴۹ درصد از مدارس کشور

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت ۴۹ درصد مدارس کشور با همت خیران مدرسه ساز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه مهاجرانی، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه سمائیان در شهرستان آبیک گفت: در حال حاضر ۴۹ درصد مدارس کشور توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

او افزود: در امر مدرسه سازی در مناطق شهری ۵۰ درصد اعتبارات از محل مشارکت خیران و ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی تامین می‌شود و این رقم در روستا‌ها ۳۰ درصد با مشارکت خیرین و ۷۰ درصد از اعتبارات دولتی است.

مهاجرانی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های توسعه یک جامعه مشارکت افراد در امور اجتماعی است که در این حوزه دارای شاخص‌های خوب و امیدوار کننده‌ای هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در تامین فضا‌های آموزشی و توسعه کشور، تصریح کرد: خیران مدرسه ساز در تامین و توسعه فضا‌های آموزشی در استان‌ها و به ویژه در مناطق کمتر برخوردار نقش مهمی به عهده دارند.

او با بیان اینکه پویش من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من با هدف کمک به جذب خیران برای مدرسه سازی تا پایان امسال ادامه دارد، افزود: البته سامانه مشارکت در این پویش‌ها همچنان باز خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورتصریح کرد: تاکنون ۲۱۵ هزار نفر در پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» مشارکت کرده‌اند که نسبت به پویش قبلی که در ماه محرم برگزار شد، درصد قابل توجهی رشد داشته است.

بهره برداری از هفت طرح آموزشی در استان قزوین

جوانبخت، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این مراسم گفت: همزمان با دهه مبارک فجر هفت طرح آموزشی با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: دبیرستان ۱۲ کلاسه سمائیان آبیک که امروز در آن حضور داریم، با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.