رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق گفت: سرعت عمل و مهارت کافیِ نجاتگران هلال احمرِ بافق جان راننده‌ای که دچار حمله قلبی شده بود را نجات داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا فتاحی بافقی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق گفت: نجاتگران پایگاه امداد و نجات سه راهی سه چاهون بافق با رعایت زمان طلایی و استفاده از مهارت CPR جان راننده‌ای که دچار حمله قلبی شده بود را نجات دادند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده به همت تیم امداد و نجات، افزود: حضور سریع و به موقع در محل حادثه (Golden time)، ارزیابی صحنه و مصدوم، اقدامات پیش بیمارستانی از جمله باز کردن راه هوایی، اکسیژن تراپی، CPR بیمار طی ۲ مرحله در حین انتقال به بیمارستان و انتقال فرد بیمار به بیمارستان از این اقدامات است.

فتاحی ادامه داد: این حادثه در نزدیکی پارک بیشه در و در حین رانندگی برای این شهروند اتفاق افتاد که خود بیانگر این نکته است که حادثه زمان و مکان نمی شناسد و اهمیت موضوع فراگیری مهارت‌های امدادی را به ما یادآور می‌شود.

این مقام مسئول از همه مردم شریف و مسئولیت پذیر بافق خواست تا با عضویت در جمعیت هلال احمر و شرکت در دوره‌های امدادی، مهارت‌های لازم به منظور نجات جان هم نوعان خود را فراگیرند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.