قطر امروز از کمک ۳۶۰ میلیون دلاری خود به نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قطر امروز، یکشنبه اعلام کرد ۳۶۰ میلیون دلار به نوار غزه در طول سال ۲۰۲۱ پرداخت خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اعلام کرد: این کمک در جهت پرداخت حقوق کارکنان، تأمین کمک‌های مالی به خانواده‌های نیازمند و اداره نیروگاه‌های برق خواهد بود.

خبرگزاری قطر همچنین اعلام کرد امیر کشور دستور داده تا کمکی مالی به میزان ۳۶۰ میلیون دلار آمریکا در طول یکسال و از ژانویه ۲۰۲۱ انجام شود. این کمک در چارچوب ادامه حمایت کشور از ملت برادر فلسطین است که در نوار غزه در محاصره به سر می‌برد.

سال گذشته نیز محمد العمادی، سفیر قطر و رئیس کمیته بازسازی نوار غزه اعلام کرده بود کمک‌های دولت قطر در نوار غزه به منظور کاهش آثار محاصره اعمالی بر برادران مان در نوار غزه صورت می‌پذیرد.

محمد العمادی اعلام کرده بود ورود دارایی‌های قطر به نوار عزه با چالش‌ها و موانعی به شکل مستمر در حمایت از پایداری ملت فلسطین مواجه است.

در ماه گذشته میلادی، قطر کک‌هایی مالی را برای حدود ۱۰۰ هزار خانوادر فقیر فلسطینی در نوار غزه فرستاد.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز روز گذشته از توافق امنیتی- اطلاعاتی میان قطر، رژیم صهیونیستی، حماس و مصر خبر داده بود که به موجب آن قطر ماهانه ۳۰ میلیون دلار به غزه تا پایان سال جاری میلادی بدهد.

این روزنامه صهیونیستی همچنین اعلام کرده بود کمک‌های قطر با سه هدف انجام می‌شود: نخست خرید دیزل برای ایستاد برق (پنج میلیون دلار) دوم کمک به فقرا (ده میلیون دلار) و سوم که به میزان هفت میلیون دلار است، برای پرداخت حقوق کارمندان دولتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
حتما به حساب محمود آقا ( محمود عباس) ریختند
توی سوئیس.
آخرین اخبار