ابرشرکت فناوری شیائومی از پنتاگون و خزانه داری آمریکا برای قرار دادن نام این شرکت در لیست سیاه شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، شیائومی از پنتاگون و خزانه داری آمریکا به دلیل تصمیم غیرقانونی آنها برای قرار دادن نام این شرکت در لیست سیاه شرکت‌هایی که ادعا می‌شود با ارتش چین مرتبط هستند، شکایت کرد.

ابرشرکت چینی شیائومی یکی از بزرگترین سازندگان جهانی تلفن‌های هوشمند، با طرح شکایت حقوقی در دادگاه آمریکا، از دولت این کشور خواست که نامش را از لیست سیاه شرکت‌هایی که ادعا می‌شود با ارتش چین مرتبط هستند، خارج کند.

شیائومی به دادگاه واشنگتن دی‌سی گفت تصمیم قرار دادن نام این شرکت در لیست سیاه، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است. این شرکت تاکید کرد هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد و با اشاره به تعداد قابل توجهی از شهروندان آمریکایی که صاحب بخش عمده‌ای از سهام این شرکت هستند، گفت سه سرمایه گذار این شرکت، آمریکایی هستند.

این شرکت ماه گذشته در روز‌های پایانی دولت دونالد ترامپ به همراه هشت شرکت دیگر به لیست سیاه افزوده شد که همه سرمایه گذاران آمریکایی را ملزم می‌کرد پول خود را تا پایان مهلت ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ از این شرکت خارج کنند.

رئیس این شرکت در شکایت خود خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت ممنوعیت سرمایه گذاری صدمه جبران ناپذیری به شیائومی وارد خواهد کرد.

با این اقدام ترامپ، روابط استراتژیک این شرکت با موسسات مالی آمریکا که اهمیت زیادی در دستیابی به سرمایه مورد نیاز برای ادامه رشد در یک بازار کاملا رقابتی دارد، آسیب قابل توجهی خواهد دید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار