رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۱۴ عملیات امداد و نجات و مهار آتش طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش آتش نشانان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۴ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق طی دیروز با تلاش آتش نشانان گفت: تصادف ۴ دستگاه خودرو در مسیر بلوار شهید هاشمی به سمت پاداد آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

او افزود: در محل حادثه یک دستگاه پراید حین حرکت به علت سرعت زیاد و توانایی نداشتن راننده برای کنترل خودرو، به ۳ خودروی پارک شده شامل؛ پژو ۴۰۵، سانتافه و پراید به شدت برخورد کرد و آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با چیدمان علائم هشدار دهنده ترافیکی به ایمن سازی محل مشغول شدند.

قنبری با بیان اینکه ۲ سرنشین مرد پراید بر اثر این حادثه مصدوم و با تلاش آتش نشانان با ابزار نجات و تخصصی از داخل اتاقک خودرو خارج و به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند، تصریح کرد: آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۱۱ و ۹ دقیقه در منطقه مهدیس فرهنگیان یک، خیابان ۲ به علت بی احتیاطی مالک در آشپزی، حریق منزل مسکونی ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه در کوی ملت خیابان شیخ نبهان به علت اتصال برق سقف کاذب، حریق پایه برق ساعت ۱۲ و ۳۲ دقیقه در کوی علوی خیابان فرهانی، حریق منزل مسکونی ساعت ۱۳ و ۲۵ دقیقه در خیابان کافی بین یوسفی و سلطانی به علت استفاده نا ایمن از اجاق گاز تک شعله با تلاش صاحب خانه مهار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به تصادف خودرو النترا اروندی با یک دستگاه خودرو وانت پراید ساعت ۲۱ و ۵۸ دقیقه در مسیر پل سوم (شهید دقایقی) بیان داشت: آتش نشانان سریعا در محل حاضر شدند و با نصب علائم هشدار دهنده ترافیکی و ایمن سازی مسیر خودرو‌ها را به حاشیه امن مسیر منتقل کردند.

قنبری به آتش سوزی در پارک چوبی جاده ساحلی کیانپارس ساعت ۲۲ و ۲۶ دقیقه اشاره و اظهار کرد: ماموران آتش نشانی بدون اتلاف وقت در محل حاضر شدند و با استفاده از لوله‌های آبرسان آتش سوزی را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند، ضمن اینکه آتش سوزی منزل مسکونی ساعت ۲۲ و ۳۴ دقیقه در منطقه خشایار بین زینب و فراهانی خیابان ادیب که به علت اتصال برق لامپ رخ داده بود با تلاش آتش نشانان با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار شد.

او به انجام عملیات‌های امداد و نجات با تلاش آتش نشانان اشاره کرد و گفت: آتش نشانان با اعزام به منطقه حصیر آباد ۲۰ متری شهرداری ساعت ۱۲ و ۲۶ دقیقه با ریزش سقف اتاق منزل مسکونی مواجه شدند و ایمن سازی لازم را انجام دادند که این حادثه آسیب جانی نداشت.

قنبری به همکاری آتش نشانان با نیرو‌های ۱۱۵ در جابجایی بیمار در کوی رسالت خیابان ۹ اشاره کرد و افزود: آتش نشانان به محض مطلع شدن از احتمال سقوط داربست در خیابان ۱۷ غربی کیانپارس سریعا در محل حاضر شدند و ایمن سازی لازم را انجام دادند، همچنین مرد ۲۴ ساله‌ای که انگشترش به دلیل گیر کردن دستش میان درب خودروی کامیون پرس شد و باعث ایجاد جراحت در انگشت او شده بود به ایستگاه آتش نشانی مراجعه کرد و ماموران امداد و نجات سازمان با ابزار مخصوص و با احتیاط کامل، انگشتر را از انگشت فرد خارج کردند.

او اظهار کرد: آتش نشانان با شستشو و پاکسازی مسیر قبل از پلیس راه اندیمشک مقابل کارخانه شیر که به علت نشت مشتقات نفتی از کامیون حمل مواد نفتی، جاده دچار لغزندگی شده بود از بروز حادثه برای خودرو‌های عبوری جلوگیری کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.