مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: چهارهزار و ۸۰۰ تن شیر سالانه در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،جواد گودرزی،مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار کرد: چهار هزار و ۸۰۰ تن شیر از طریق ۳۲ واحد گاوداری با حدود ۲ هزار راس تولید می‌شود.

او تاکید کرد: با وجود آنکه این میزان شیر تولیدی، رقم قابل قبولی است، اما نوسان نرخ شیر به طور مستقیم بر مصرف سرانه خانوار‌ها اثر سو دارد.

گودرزی افزود: قیمت و کیفیت این محصول اهمیت زیادی در سلامت مردم دارد بنابراین عوامل جمع آوری شیر با تانکر‌های غیر بهداشتی، شناسایی و توسط کارخانجات مربوطه به شبکه دامپزشکی معرفی می‌شوند، تا در خصوص رفع موانع بهداشتی و گرفتن گواهینامه‌های لازم اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تمام کارخانجات و مراکز جمع آوری شیر می‌بایست نسبت به رعایت نرخ مصوب قیمت این محصول اقدام نمایند در غیر اینصورت برابر مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: هم اکنون شهرستان بروجرد دارای ۶ مرکز جمع آوری شیر به ظرفیت ۴۱ تن است که ۲ واحد آن به ظرفیت ۶ تن غیرفعال می‌باشد.

او گفت: همچنین از بین چهار واحد کارخانجات فرآورده‌های لبنی بروجرد نیز سه واحد فعال است که در صورت شروع بکار دوباره آن‌ها کمک بزرگی به سامان دهی هر چه بیشتر تولید و توزیع شیر در شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.