مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیش از ۴ هزار نفر مبتلا به کرونا ویروس در مراکز غربالگری این شهرستان شناسایی شدند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان مهاباد تاکنون تعداد ۶ هزار و ۴۹۳ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۷۳۱ نفر در مراکز غربالگری شناسایی شده و تعداد ۱ هزار و ۷۶۲ نفر نیز در بیمارستان این شهر شناسایی و بستری شده‌اند.

بهزاد با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۸ نفر خانم و ۳ هزار و ۵۹۵ نفر آقا هستند، افزود: تعداد ۵ هزار و ۶۲۱ بیمار (۸۶.۶ درصد) در شهر و ۸۷۲ بیمار (۱۳.۴ درصد) ساکن روستا بوده‌اند.

او تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان در بین خانم‌ها ۴۴.۹ سال و در بین مردان ۴۴.۶ سال است، زنان ۵۵.۳ درصد مبتلایان به کرونا در مهاباد را تشکیل می‌دهند و ۴۴.۷ درصد مجموع کل مبتلایان نیز مربوط به آقایان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: برخلاف تصورات، کرونا در شهرستان تمام نشده و روزانه شاهد مراجعه افراد مبتلا به مراکز درمانی و فوت بیماران کرونایی هستیم، لذا بازگشایی مساجد و مدارس به معنای عادی شدن شرایط بیماری نیست و شهروندان همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اماکن عمومی و ادارات رعایت کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.