مصطفی پور گفت: پیاده روی ورزش مناسبی برای این روز‌های کرونایی است که به دلیل قرنطینه خانگی در بین اقشار مختلف جامعه از سنین پایین تا سالمندان کم‌تحرکی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مصطفی پور رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار کرد: پزشکان تاکید میکنند کم شدن فعالیت باعث ایجاد چاقی می‌شود و این چاقی علاوه بر بحث تناسب اندام، بافت چربی بهترین مکان برای سلول‌های سرطانی است و می‌تواند زنگ خطر را به صدا دربیاورد. 

مصطفی پور افزود: کم‌تحرکی در بحث سلامت به لحاظ بیماری‌های قلبی، عروقی، عصبی و استخوانی تأثیر دارد برای اینکه این اتفاق رخ ندهد، بهترین کار پیشگیری است.

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید بیشترین افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند، دارای بیماری‌های اولیه قلبی، عروقی و دیابت بوده‌اند. این موارد را می‌توان در بحث پیاده‌روی ورزشی و فعالیت‌های بدنی پیشگیری کرد چرا که با تقویت سیستم ایمنی بدن قابل کنترل هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد با اشاره به اینکه هم چنین پیاده روی می‌تواند باعث افزایش ظرفیت ریه شود،  اضافه کرد: وقتی پیاده روی می‌کنید، نسبت به زمانی که ساکن هستید اکسیژن بیشتری تنفس می‌کنید.

او تصریح کرد: این تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن در حجم بزرگ‌تر می‌تواند به افزایش ظرفیت ریه‌ها کمک کند در نتیجه بنیه و عملکرد ورزش را افزایش می‌دهد.

مصطفی پور گفت : بهترین قسمت این است که شما حتی نیازی به دویدن ندارید. یک پیاده روی متوسط ۶۰ دقیقه‌ای می‌تواند این کار را انجام دهد.
انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.