مدیرکل استاندارد کردستان گفت: ۱۵۵ استاندارد ملی از سال ۹۲ تا امسال در این استان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان گفت: یکی از شاخص‌های توسعه در کشور‌های توسعه یافته تعداد استاندارد‌های ملی تدوین شده در آن است لذا ما هم برای دستیابی به توسعه پایدار باید در راستای این مهم اقدامات زیادی انجام دهیم.

اوبا اشاره به اینکه ادارات کل استاندارد هم در سطح کشور برای تدوین استاندارد ملی در حوزه‌های مختلف از همه توان و تلاش خود بهره می‌گیرند، اضافه کرد: در کردستان هم از سال ۹۲ تا امسال ۱۵۵ استاندارد ملی تدوین شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال چهار استاندارد ملی در این استان تدوین شده است، افزود: همواره برای همکاری با متخصصان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف به منظور تدوین استاندارد اعلام آمادگی کرده‌ایم.

یزدانی یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۱ هزار و ۳۷۹ مورد نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی، ۲ هزار و ۸۵۷ نمونه‌برداری از مراکز عرضه و۹ هزار و ۲۱ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه اداره‌کل استاندارد استان در این بازه زمانی دو مورد مشارکت در فعالیت‌های استانداردسازی بین‌المللی داشته است، افزود: طی این هفت سال چهار هزار و ۲۲۲ ساعت آموزش هم به کارشناسان استاندارد در استان ارائه شده است.

تعداد واحد‌های تولیدی زیر پوشش استاندارد در استان کردستان طی سال جاری به ۳۷۶واحد رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.