رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خطر بروز موج چهارم کرونا در استان را جدی دانست و گفت: در شرایط کنونی کارکنان حوزه بهداشت نقش مهمی در پیشگیری از بروز این امر دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمدرضا نیکبخت  رئیس  دانشگاه علوم پزشکی لرستان خطر بروز موج چهارم کرونا در استان را جدی دانست و گفت: در شرایط کنونی کارکنان حوزه بهداشت نقش مهمی در پیشگیری از بروز این امر دارند.

 محمدرضا نیکبخت روز جمعه با اشاره به کمرنگ شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین شهروندان افزود: تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی و اصناف مختلف ضروری است.

او درخصوص تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات جدید غربالگری بیماران دیابتی استان گفت: غربالگری دقیق افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه بیماران دیابتی در کاهش ابتلا و مرگ کرونایی این گروه ضروری است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات غربالگری بیماران دیابتی تخصیص داده و پرداخت می‌شود، اظهار داشت: هر اندازه کادر بهداشتی دانشگاه در غربالگری و مراقبت این گروه‌های پرخطر دقیق‌تر عمل کنند، می‌توان به مدیریت بهتر شیوع ویروس امیدوار بود.

رضایی ادامه داد: غربالگری گروه‌های پرخطر مانند افراد دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، سالمندان و جانبازان شیمیایی در مرحله قبل از بروز موج جدید، امری اساسی و ضروری است که کادر بهداشت استان باید با تمام توان آن را در دستور کار قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: غربالگری اطرافیان گروه‌های پرخطر نیز ضروری است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.