معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: ۶۳ درصد کلاس‌های درس دانش‌آموزان ابتدایی استان به صورت حضوری تشکیل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی ۶۳ درصد کلاس‌های درس دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی استان به صورت حضوری تشکیل می‌شوند.

رقیه معتمدی اظهار داشت: از ۲۱ دی ماه گذشته بر اساس شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پایه اول و دوم مناطق زرد و آبی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند با گروه بندی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بصورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند.

او با بیان اینکه اکنون ۳۰ هزار و ۱۱۱ دانش آموز در قالب یک هزار و ۹۶۰ مدرسه ابتدایی زیر ۵۰ نفر عشایری و روستایی در استان وجود دارد افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه این مناطق به ویژه در نواحی کم برخوردار که دسترسی به تبلت و اینترنت ندارند از طریق درسنامه تحصیل می‌کنند و در مناطق زرد و آبی بصورت حضوری آموزش‌ها به دانش آموزان ارایه می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: همچنین دانش آموزان پایه اول و دوم مناطق زرد و آبی استان با گروه بندی ۱۰ نفره و بر اساس تصمیم شورای مدرسه در گروه بندی و در تقسیم بندی کلاس‌های ۳۹ دقیقه‌ای آموزش داده می‌شوند.

معتمدی با ببان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد عنوان کرد: همچنین آموزش مجازی دانش آموزانی که تمایل به حضور در کلاس‌های درس ندارند بصورت مستمر در حال انجام است.

او ادامه داد: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی با وسواس خاصی توسط مدیران مدارس استان مدنظر قرارگرفته و کلاس‌ها با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هرروز و با رعایت کامل فاصله گذاری‌های اجتماعی تشکیل می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان بابیان این‌که فضای آموزشی و اداری مدارس قبل، حین و پس از حضور دانش آموزان و مدارس در محیط مدرسه کاملاً ضدعفونی می‌شوند، بیان کرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند، می‌توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت نمایند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.