رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان گفت:۳۲ اثر به دبیرخانه جشنواره نمایش طنز مجازی «مال، شانو، پی که نین» ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فاتح باد پروا رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان با اشاره به اینکه همه کار‌ها و موفقیت‌های انجمن نتیجه کار و مشارکت جمعی هنرمندان این حوزه است، اظهار داشت: هنرمندان استان همواره حضوری فعال در جشنواره بین‌المللی فجر داشتند.

بادپروا با بیان اینکه هنرمندان استان در اوج شیوع کرونا زحمات زیادی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کشیدند، گفت: جشنواره طنز مجازی یکی از برنامه‌های حوزه تئاتر برای ایجاد شرایط روحی مطلوب در مردم در ایام شیوع کرونا بود.

او با بیان اینکه سخت‌ترین شیوه کار تئاتر کمدی و طنز است، افزود: در این حوزه کمترین کار انجام شده و جا دارد بسیاری بیشتر به آن پرداخته شود.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان از استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره خبرداد و یادآور شد: هر چند اعلام شده بود جشنواره نمایش کوتاه طنز مجازی استانی است، ولی ۱۱ اثر از دیگر استان‌های کشور هم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

بادپروا با اشاره به اینکه هشت اثر ارسال شده هم مرتبط با محور‌های جشنواره نبودند، اظهار داشت: بدون احتساب آثار خارج از استان و غیرمرتبط با موضوع جشنواره ۳۲ اثر از شهرستان‌های مختلف استان به دبیرخانه ارسال شد.

او یادآور شد: ارتباط و تعامل باعث پیشرفت در کار می‌شود لذا هرچه ارتباط هنرمندان با ادارات ارشاد در سطح استان بیشتر باشد بهتر می‌توانند در حوزه تئاتر و هنر فعالیت کنند.

علیرضا اسماعیلی سخنگوی انجمن هنر‌های نمایشی کردستان هم در این مراسم گفت: با توجه به شرایط کرونا امکان برگزاری اختتامیه جشنواره در سالن و مکان بزرگ‌تر وجود نداشت.

اوبا بیان اینکه هنرمندان برای تعالی فرهنگ و هنر دیار خود تلاش می‌کنند، افزود: کردستان در حوزه تئاتر و نمایش‌های کمدی دارای استعداد‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است.

اسماعیلی اضافه کرد: اگر چه در ایام شیوع کرونا سالن‌های تئاتر تعطیل شدند، ولی هنرمندان ما با بهره‌مندی از فضای مجازی به خلق آثار هنری و انتشار آن‌ها در این فضا کردند.

سخنگوی انجمن هنر‌های نمایشی کردستان با اشاره به اینکه چند اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره طنز مجازی مملو از خلاقیت و نوآوری بود، گفت: آثار منتخب این جشنواره در فضای مجازی پخش می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.