پوتین در نخستین گفت‌وگوی تلفنی خود با بایدن گفت عادی سازی روابط بین روسیه و آمریکا با حفظ امنیت و ثبات جهانی، منافع هر دو کشور را تامین می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با همتای آمریکایی خود جو بایدن، در نخستین تماس تلفنی درباره مسائل مختلفی گفتگو کردند. بر اساس گزارش‌ها دو رئیس جمهور تمایل خود را برای تمدید آخرین توافق هسته‌ای هر دو کشور اعلام نمودند.

همچنین اختلافات اساسی بین دو کشور در این تماس مورد تایید رؤسای جمهور قرار گرفت. 

‌کاخ سفید در بیانیه‌ای کوتاه با اشاره به اصلی‌ترین موضوعات مطرح شده در این گفتگو اعلام کرد: آمریکا در پاسخ به اقدامات روسیه که به ما یا متحدان ما آسیب می‌رساند و همچنین در دفاع از منافع ملی خود محکم عمل خواهد کرد. جزئیات بیشتری در این بیانیه مطرح نشده است.

در بیانیه کرملین نیز در مورد این تماس آمده: پوتین متذکر شده است که عادی سازی روابط بین روسیه و آمریکا با در نظر گرفتن مسئولیت ویژه آن‌ها در حفظ امنیت و ثبات در جهان و جامعه بین‌المللی منافع هر دو کشور را برآورده می‌کند.

به نظر می‌رسد که این دو رئیس جمهور توافقنامه‌ای را برای تمدید استارت نو (توافقنامه دوران اوباما که مقادیر کلاهک، موشک و پرتاب کننده در زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا و روسیه را محدود می‌کند) امضا کردند.

 بایدن روز سه شنبه با طرح اتهاماتی مربوط به نقض حقوق بشر، جاسوسی سایبری و موارد دیگر لایحه شکایت خود را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تنظیم کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار