رئیس جمهور جدید آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد آمریکا در برقراری عدالت ناموفق بوده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان ان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور پیشین این کشور اعلام کرد آمریکا در برقراری عدالت ناموفق بوده است.

او امروز سه شنبه اظهار کرد وعده بنیادین آمریکا ایجاد مساوات و برابری است که در اجرای آن ناموفق بوده است.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد تلاشش را برای اجرای این وعده بنیادین متوقف نخواهد کرد.

او گفت: امروز برای ایجاد عدالت نژادی تلاش می‌کنیم تا اتحادی را که به دنبال آن هستیم، بدست آوریم.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی به کنوشای ویسکانسین سفر کرد و ضمن محکوم کردن تیراندازی پلیس به جیکوب بلیک، شهروند سیاه‌پوست که منجربه فلج شدن او شد، بر مقابله با انواع نژادپرستی و نابرابری فرصت‌ها تاکید کرد.

او همچنین با تأیید اینکه سفیدپوستان آمریکایی هرگز نمی‌توانند درد تاریخی که توسط هموطنان سیاه‌پوست احساس شده را درک کنند، گفت تجربه‌ای است که بسیاری از شهروندان دیگر آن را به اشتراک می‌گذارند.

بایدن در روز سه شنبه دستور اجرایی ایجاد کمیسیون پلیس را امضا خواهد کرد که بخشی از آن در پاسخ به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوستی که به طرز وحشیانه‌ای توسط پلیس کشته شد، است.

همچنین انتظار می‌رود که او دستور بهبود شرایط زندان را صادر کند و به اداره مسکن و شهرسازی برای پیشبرد سیاست‌های مسکن عادلانه دستور دهد.

هفته گذشته، بایدن در اولین ساعات ریاست جمهوری خود، یک فرمان اجرایی را امضا کرد که طبق آن همه ادارات دولتی موظف هستند برابری نژادی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار