در سامانه ناظر اطلاعاتی همچون روزشمار، پیشرفت فیزیکی، پیشرفت زمانی و اطلاعاتی همچون نام کارفرما، نام مشاور و نام پیمانکار و آخرین تصاویر و کلیپ‌های مربوط به هر پروژه قابل ملاحظه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بر اساس عملکرد سامانه ناظر، اطلاعاتی همچون روزشمار، پیشرفت فیزیکی، پیشرفت زمانی، نام کارفرما، نام مشاور و نام پیمانکار و آخرین تصاویر و کلیپ‌های مربوط به هر پروژه قابل ملاحظه است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس WWW.NAZER.MASHHAD.IR برای نظارت بهتر و بیشتر بر پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

محمدرضا کلائی شهردار مشهد در آیین رونمایی از این سامانه که با هدف اطلاع رسانی شفاف پروژه‌های مدیریت شهری مشهد و در محل کارخانه نوآوری برگزار شد، گفت: یکی از بارزترین و بی نظیرترین مصداق‌های شفافیت در بدنه مدیریت شهری مشهد روزشمار پروژه‌های عمرانی است که با رونمایی از سامانه ناظر این موضوع قوت بیشتری می‌گیرد.

او افزود: شعار شفافیت باید با عمل همراه باشد و در این راستا یکی از مؤثرترین اقداماتی که در حوزه پروژه‌های عمرانی مشهد رقم زده شد، موضوع روزشمار اتمام پروژه‌های عمرانی در شهر بود که با هدف شفافیت و نه به قصد مچ گیری بلکه به قصد متعهد کردن باید انجام شود.


شهردار مشهد با بیان اینکه امروز رونمایی از سامانه ناظر مصداق عملی دیگری از شعار شفافیت است ادامه داد: همین امروز هدف گذاری می‌کنیم که ان شاءا... تا ۱۵ بهمن ماه تعداد بازدید روزانه این سایت به ۱۰۰۰ مورد در روز برسد. شهردار مشهد با بیان اینکه در بستر شهرداری بیش از ۱۰۰ نرم افزار وجود دارد بیان کرد: اگر اپ یا سامانه‌ای وجود دارد که در بستر مردمی فعال نیست، این مسئله نشانه ضعف است، اما مهم‌ترین نقطه قوت این سامانه ارتباط با مردم است و ما را از خواسته‌ها و نظرات شهروندان نیز مطلع می‌کند.

کلائی بیان کرد: امیدواریم با قرار گرفتن تمامی اطلاعات و ریزبرنامه‌ها و اجرای پروژه ها، گزارش‌های هفتگی پیشرفت و عملکرد پروژه‌ها نیز مانند گذشته باشد. همیشه نقطه شروع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ارائه گزارش‌های هفتگی از پروژه‌ها اقدام خوبی بود که باید تقویت شود و ادامه پیدا کند.

او تصریح کرد: این سامانه نیاز به ۲ شیوه نامه دارد؛ اول موضوع به روزرسانی اطلاعات است و دومی نظارت مردم را در دل خود دارد که دومی مهم‌تر و کارآمدتر است؛ زیرا راه را برای ناظر بودن مردم باز می‌کند. شهردار مشهد بیان کرد: این سامانه برای این است که همه موارد و پروژه‌هایی که برای مردم مهم است، در آن قرار گیرد تا با سامانه «ناظر» مردم ناظر عملکرد خادمان خود در بدنه شهرداری مشهد باشند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.