آزمون نیرو‌های واکنش سریع هلال احمر مرکزی و قم در اراک

آزمون نیرو‌های واکنش سریع مرکزی و قم به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آزمون  نیرو‌های واکنش سریع داوطلب جمعیت هلال احمر استان‌های مرکزی و قم  به منظور  کسب درجه ایثار به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی و با حضور تیم ناظر از تهران در ورزشگاه ۵ مرداد اراک برگزار شد.

محمودی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه این آزمون در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در این آزمون ۲۲ نفر از داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان‌های مرکزی و قم با موارد ۹ گانه آمادگی جسمانی به رقابت پرداختند.

محمودی افزود: در نتیجه این آزمون ۵ نفر از استان‌های مرکزی و ۴ نفر از استان قم با کسب امتیاز ۶۰ به مرحله بعد راه یافتند.

بهمن آبادی نماینده تیم اعزامی از تهران هم گفت: راه یافتگان به مرحله مهارت‌های امدادی و تخصصی پس از پشت سرگذاشتن آزمون‌های متعدد و گزینش، جذب جمعیت هلال احمر خواهند شد.

در این آزمون‌ها که با هدف افزایش توان عملیاتی و سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران و نیز تقویت پارامتر‌های مهارتی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان پس از قبولی و کسب امتیازات لازم به رتبه ایثار نائل می‌شوندکه بالاترین درجه امدادی در هلال احمر است و این افراد به عنوان نیرو‌های واکنش سریع در مواردی، چون بلایای طبیعی و حوادث فراگیر و نیز شرایط سخت که به مهارت‌های نجات و جست و جو نیاز است، اقدامات عملیاتی انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است سال آینده ۸۰۰ نفر در کل کشور جذب جمعیت هلال احمر خواهند شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.