فرماندار نهاوند گفت:با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی می توان از تشدید موج چهارم کرونا جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صبح امروز مراد ناصری فرماندار نهاوندجلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا شهرستان نهاوند گفت: یازده ماه پیش کرونا وارد کشور و همزمان نگرانی‌ها نیز آغاز شد، تا امروز تمام تلاشمان برای مقابله با این ویروس انجام شده، اما اگر ساده انگاری کنیم و دنبال راه کارهای تازه نباشیم موج چهارم و بلکه پنجم هم دامن گیرمان خواهد شد.

او افزود: شرایط سختی برای مردم ایجاد شد، البته همچنان خطر شیوع و جهش آن وجود دارد و اگر نتوانیم شرایط را کنترل کنیم بدون شک درگیر بحران سخت‌تری خواهیم شد.

فرماندار نهاوند گفت: مانند این ۱۱ماه بخشداران و دهیاران در کنار ستاد کرونا جهت آگاه‌سازی مردم در روستاها تلاش بیشتری جهت آگاه سازی انجام دهند.

ناصری بیان کرد: درصورت بازگشایی مدارس، تدابیر لازم اندیشیده شده است  اما شتاب‌زدگی در برداشتن محدودیت‌ها خطربیشتری دارد.

او اظهارداشت:مهمانسراهای ادارات و هتل ها برای پذیرش بیماران کرونایی پیش بینی شده است اگر هر مدیر جامعه هدف خودش را با نظارت و برنامه‌ریزی کنترل کند، در شرایط بحران و شیوع ویروس مشکلات برای مجموعه شهرستان کمتر بوده و می‌توان همه چیز را کنترل کرد.

فرماندار نهاوند افزود: ما باید میدان‌داری کنیم تا بتوانیم ضمن کنترل شرایط، فشاری بیشتری به مردم تحمیل نکنیم اگر وقت نگذاریم، با ناپرهیزی‌هایی که کم و بیش شاهد آن هستیم به استقبال موج چهارم و شرایط بحرانی خواهیم رفت.

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند هم در این جلسه گفت:طرح سردار شهید سلیمانی اگر برهمین منوال و به صورت اصولی اجرایی شود نتایج بسیار خوبی در کنترل و مقابله با شیوع کرونا خواهد داشت ستاد کرونا شهرستان باید جدیت و نظارت بیش از پیش را در دستور کار خود قرار دهد.

او بیان کرد: شرایط ایجاب می کند تا حداقل ۶ماه دیگر موضوع را جدی و همچنان برنامه ریزی‌ها برای مقابله با کرونا ادامه دار باشد باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تا درگیر شرایط سخت نشده‌ایم شرایط و زیرسازی لازم را انجام دهیم جلسات ستاد کرونا را به صورت هفتگی در بخش‌ها برگزار کنیم.

فرمانده سپاه نهاوندافزود : بسیج  ۳۰۰بسته و سبد کالا بین بیماران و خانواده هایی که اعضای خانواده آن ها گرفتار کرونا شده اند توزیع کرده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.