محمدمجتبی حسینی گفت: آثار ارائه شده به جشنواره تئاتر آیات باید نگاه آسیب‌شناسانه و کارشناسی به هنر و مسایل اعتقادی و دینی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدمجتبی حسینی گفت : تئاتر به گذشته، امروز و آینده جهان با زبان، بیان و شیوه اجرای زمان خود می‌نگرد و می‌اندیشد.

او افزود: تجربه ها، آموزه‌ها و منابع سرشار در فرهنگ و تاریخ و ادیان تاکنون منشاء آثار هنری شده اند و هنوز در گنجینه‌های دینی و فرهنگی ما نکاتی نهفته است که قابلیت بیان هنری دارد.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه آیات و روایات دینی گرچه به شیوه‌هایی گفته شده، اما منابع سرشاری است که ذهن پرسشگر و جستجوگر هنرمندان می‌تواند با توجه به مسایل جهان معاصر به آیات و روایات دینی بپردازد، گفت: بیان نوین مسائل به گونه‌ای که متناسب با شرایط جامعه امروز باشد، می‌تواند آثار هنری عمیقی را تولید و ارائه کند.

او در ادامه گفت: جشنواره تئاتر آیات بر مسایل اعتقادی و دینی تمرکز دارد و می‌تواند با نگاه عمیق و دقیق به این مسایل در جهان و جامعه معاصر، متمایز از رویداد‌های دیگر قرار بگیرد و توجه و گفتگو در این زمینه را در هنرمندان منتقدان و مخاطبان طرح کند.

جشنواره تئاتر آیات با حمایت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری خراسان شمالی و اداره کل هنر‌های نمایشی در حال برگزاری است که آیین پایانی آن روز جمعه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

از ۷۶ متن نمایشی که از ۲۶ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در بجنورد ارسال شده بود، با نظر هیات داوران ۲ اثر نمایشی از استان اصفهان و ۶ اثر نیز از استان‌های کرمانشاه، خراسان رضوی، مرکزی، قزوین، اردبیل و خراسان شمالی انتخاب و به مرحله نهایی جشنواره راه یافته اند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.