معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به ایجاد و بهسازی بیش از ۳۰۰کیلومتر مسیر دوچرخه در این کلانشهر، از شناسنامه دار شدن این مسیر‌ها در آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طهماسبی با بیان اینکه توسعه و بهسازی مسیر‌های دوچرخه در سیاستگذاری‌های شهرداری شیراز از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز تلاش‌های زیادی برای افزایش پیاده راه‌ها انجام شده و این طرح‌ها در زمره پروژه‌های شاخص شهرداری قرار می‌گیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی زیادی در دست انجام است و سه منطقه ۵ و ۷ و ۹ توسعه مسیر دوچرخه به ان‌ها ابلاغ شده و سه منطه دیگر تا پایان سال مطالعات ان‌ها به پایان رسیده و طرح‌ها ابلاغ می‌شوند.

او با بیان اینکه تلاش داریم سهم دوچرخه را در سطح مناطق افزایش دهیم، اظهار کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک به دنبال توسعه محله محور شبکه دوچرخه‌های اشتراکی است و آن‌ها در راستای ایجاد یک سیستم کلی برای عبور و مرور پاک قرار می‌گیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: بحث نظارت هوشمند و پایش تصویری مسیر‌های دوچرخه در هسته مرکزی شهر در دستور کار است و در مقطع فعلی این مسیر‌ها توسط دوربین‌های نظارتی رصد شده و تخلفات احتمالی اعمال قانون می‌شوند و در آینده این موضوع تشدید می‌شود تا به کمک شهروندان مود حمل و نقلی دوچرخه عمومیت بیشتری یابد.

طهماسبی با اشاره به اینکه استفاده از اسکوتر‌های اشتراکی هم در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد و مذاکراتی با شرکت‌هایی فعال در این بخش انجام و یک مدل هم پیشنهاد شده است، گفت: مشکل مهم بحث آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی برای استفاده از این ابزار حمل و نقلی است؛ الزامات قانونی شیوه تردد اسکوتر‌ها را در معابر شهری هنوز به صراحت مشخص نشده و در این زمینه مکاتباتی با پلیس راهور داشتیم و در حال رایزنی هستیم.

کارخانه‌ها عمده‌ترین منابع آلودگی هوای شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم، مهمترین تهدید در بحث هوای شهر شیراز را مربوط به واحد‌های صنعتی و کارخانه‌های موجود در محدوده حریم شهر و اطراف شیراز دانست.

مرتضی جعفری افزود: شهر شیراز در قیاس با دیگر کلانشهر‌های ایران، آب و هوای بهتر و مساعدتری دارد که این امر متاثر از فرهنگ بالای مردم شیراز و موقعیت ژئوپولتیک منطقه است.

او گفت: در زمینه کسب عنوان شهر ملی دوچرخه، شیراز در حال رقابت با برخی شهر‌های ایران است و در این زمینه فعالیت‌های مثبتی را شاهد هستیم.

معاون شهردار شیراز همچنین خواستار استفاده بیشتر شهروندان از دوچرخه شد

جعفری اظهار کرد: زیرساخت‌های ایجاد و توسعه معابر، ممکن است ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند، اما حل ریشه‌ای و اساسی این موضوع ارتباط نزدیکی با مشارکت شهروندان در استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی و دوچرخه و پیاده راه‌ها دارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: آرایش پیاده راه‌ها و مسیر‌های دوچرخه سواری با نگاه هنری به افزایش استقبال مردم خواهد انجامید و در نهایت می‌توانیم از شهری ایمن و پاک بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.