فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در تقویت احساس امنیت در جامعه، گفت: طی ۶ ماه گذشته در کوهدشت ۱۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سرهنگ نبی اله قاسمی،فرمانده انتظامی کوهدشت اظهار کرد: اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین مؤلفه‌های احساس امنیت در جامعه به شمار می‌رود در این راستا رسانه‌های شهرستان فعالیت و ارتباط قابل قبولی از خود نشان داده‌اند.

او افزود: رسانه‌ها با تشریح اقدامات و توصیه‌های پلیس، نقش بسزایی در ارتقاء احساس امنیت اجتماعی ایفا می‌کنند، تحلیل‌هایی که رسانه‌ها در حوزه‌های انتقادی، پیشنهادی و … دارند برخی اوقات در ریشه‌یابی جرایم به ما کمک می‌کند.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با عبور از گردنه‌های مختلف، همیشه سربلند و موفق بوده است، عنوان کرد: تلاش در زمینه تقویت احساس امید در جامعه موجب کاهش جرایم شده و در ارتقاء مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت مؤثر خواهد بود.

او تصریح کرد: در شش ماه گذشته به همت عوامل نیروی انتظامی کوهدشت ۱۲ درصد افزایش کشف سرقت،۱۱۵۲ درصد افزایش کشف مواد مخدر صنعتی و سنتی،۳۳ درصد کاهش وقوع جرایم خشن و ۷۶ درصد افزایش کشف سلاح غیرمجاز را شاهد بوده‌ایم.

قاسمی گفت: با توجه به شعار سال، در راستای مقابله با کالای قاچاق قرارگاه جهادی مقابله در شهرستان تشکیل و در این راستا عملکرد مطلوبی داشته‌ایم، به‌طوری‌که تابه‌حال ۱۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط‌شده و ۱۱۵۰ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کشف کالای قاچاق افزایش‌یافته است.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به افزایش ۷۶ درصدی کشف سلاح غیرمجاز در شهرستان، بیان کرد: متهمین و محکومین قضایی که برای ادامه روند قضایی خود مراجعت نکرده‌اند، کانون وقوع بزه جدید هستند که در این راستا قرارگاه محکومین (جلب) راه‌اندازی شد و تابه‌حال ۱۳۹ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

او اظهار کرد: سازمان به‌طور جد پیگیر مراکز مشاوره‌ای ما در کلانتری‌ها است که در این راستا ۷۵ درصد پرونده‌ها، منجر به صلح و سازش و همچنین در ادامه موجب استحکام بنیان خانواده شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه رسالت پلیس راهور، فعالیت در حوزه شهری است، بیان کرد: در زمینه تصادفات فوتی ۳۸ درصد، تصادفات جرحی ۱۴ درصد و به‌طور کل ۱۹ درصد کاهش تصادفات را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی کوهدشت در خصوص جرایم فضای مجازی گفت: گستردگی فضای مجازی تمام جوانب حیات بشری را به‌طور کمی و کیفی دچار تحولات عمیق نموده و با توجه به اینکه وقوع جرایم در این بستر هم مستمراً افزایشی است کارشناسان پلیس فتا در شهرستان کوهدشت موفق به کشف حرفه‌ای بیش از ۸۷ درصد جرایم در این حوزه شده‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.