آیا ابتدای بهمن مدارس استان کردستان باز می‌شود؟

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: برخی مدارس استان کردستان از اول بهمن ماه ۹۹ بازگشایی می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تشریح نحوه بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌های حضوری دانش آموزان از اول بهمن ماه ۹۹ ،گفت: در اجرای مصوبات پنجاه و دومین نشست ستاد ملی کرونا و شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموزان، کلاس‌ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه ۱۳۹۹ با رعایت موارد ابلاغی بازگشایی می‌شوند.

او افزود: بر این اساس آموزش دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضوری خواهد بود.

قربانی در ادامه گفت: آموزش دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی حضوری خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: کلاس‌های درس هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی حضوری است.

او افزود: تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس حضوری حداکثر ۱۰ نفرمی‌باشد.

قربانی گفت: مدیران مدارس موظف هستند از هم اکنون نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آوردند و ضمن تمهید مقدمات، زمان و نحوه حضور دانش آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی نمایند.

او گفت: رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغی در مدارس الزامی است و مسئولیت مدیریت و نظارت بر اجرای دستور العمل بهداشتی بر عهده مدیر و کادر اداری و اجرایی مدارس است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به نحوه حضور عوامل اجرایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: حضور کاردر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور ، همانند سایر کارکنان دولت خواهد بود . 

قربانی در پایان گفت: آموزش سایر دانش آموزان نیز به روال قبل به صورت غیر حضوری است .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.