زنگ مهر، نشاط وسلامت در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان نواخته شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر، نشاط وسلامت در مدارس بانیاز‌های ویژه کردستان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان پیش از ظهر امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس با نیاز‌های ویژه استان وآغاز سال تحصیلی جدیدکه در مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی گل‌ها وتوحید سنندج برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی جاری حدود ۱۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

او افزود: در ۴۱ مدرسه ومرکز مستقل وضمیمه در سطح استان ۲۰۵ کلاس درس در دوره‌های تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای برای حضور دانش آموزان با نیاز‌های ویژه آماده است.

رنجبر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ودستورالعمل‌های سلامت درمدارس را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد:حفظ وتأمین سلامت دانش آموزان درمدارس اولویت اصلی است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه جریان تعلیم و تربیت باید همزیستی با این ویروس را در پیش بگیرد، یادآور شد: جریان زندگی ادامه دارد و باید سعی شود شیوه زیستن با ویروس کرونارا یاد گرفت.

رنجبر با بیان اینکه یک دانش آموز با نیاز ویژه برابرباچهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است، افزود:آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مثل همه کودکان دیگر، اهمیت حضورآن‌ها در جامعه واحترام به تفاوت‌های آن‌ها مثل همه تفاوت‌های انسانی دیگر است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: باید به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند وبا مهارت آموزی، فرهنگ سازی وحمایت همه جانبه به آنان بیاموزیم که می‌توانند به عنوان عضوی مفید در جامعه باشند.

رنجبرافزود:تحصیل در مدارس عادی حق دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در مدارس آموزش ببینند که برای اجرایی شدن این مساله نیاز است تمام دانش آموزان در کنار یکدیگر از حق طبیعی خود یعنی «آموزش و یادگیری» به صورت برابر بهرمند شوند.

او بیان کرد:در راستای ترویج عدالت آموزشی وحضور دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی ودر کنار همسالان خود ۵۲۹ دانش آموز تلفیقی فراگیر، ۱۷۳۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری و ۴۰۰۰ دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی از خدمات آموزشی وحمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان در طی سال تحصیلی گذشته بهرمند شدند.

رنجبر گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ناتوان نیستند بلکه آنان توانایی‌های بالایی دارند واین هنر معلم است که با فراهم آوردن فضای مناسب تعلیم وتربیت این توانایی‌ها را شکوفا کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.