رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: چهار هزار کاربرگ و محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری استان در زمان شیوع ویروس کرونا تولید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، با بهره‌گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری و معلمان در کلاس‌های مجازی فراهم شد.

او با بیان اینکه این دانش‌آموزان بزرگترین گروهی هستند که ازخدمات خاص آموزشی بهره‌مند می‌شوند، افزود: شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می‌دهند تخصصی و در عین حال بسیار مهم است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، اضافه کرد: این پویش یکی از راهکار‌های مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و معلمان است.

رنجبر یادآور شد: دانش‌آموزان با بهره‌برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.

او گفت: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علیرغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان‌شناختی پایه مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت‌آمیز دوره تحصیلات خود می‌توانند از خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری استفاده کنند.

رنجبر تاکید کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات آموزشی و درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات این دانش‌آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.