رنجبر گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستانی در ۳۰ پویش، جشنواره و مسابقه مجازی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، گفت: با بهره گیری از روش‌های متنوع ومؤثر آموزشی وایجاد محیط‌های یادگیری پویا واستمرار آن درخانه بیش از ۱۰۰۰ دانش آموزبانیاز ویژه در این پویش، جشنواره ومسابقات او پویش همگام با سلامتی، آگاهی بخشی کرونا، من یار مهربانم، تلاوت‌های نورانی، مسابقات کیمیای هنر، قرآن، عترت وجشنواره‌های مهارتی وبازی‌های آموزشی را به عنوان نمونه‌های از فعالیت‌های برگزارشده در مدارس مجازی عنوان کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش‌ها یکی از راهکار‌های مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش‌ها همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.

اواظهار کرد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آن‌ها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری وفرآیند تعلیم وتربیت ادامه پیدا کند.

به گفته رنجبر اگر دانش آموزان با نیاز‌های ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارت‌های زندگی وحرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانواده‌های آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانواده‌های دارای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش دست یابند.

او در ادامه گفت: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه صرفنظر از محدودیت آن‌ها می‌توان توانمندی‌ها وظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

رنجبر با تاکید براهمیت غنی سازی اوقات فراغت ویژه دانش¬‌آموزان با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا ویروس خاطرنشان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.