رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش کتاب خوانی "من یار مهربانم" در بستر فضای مجازی خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اظهار داشت: این پویش به‌منظور گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیر درسی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ازطریق فضای مجازی شاد برگزارمی شود.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ایجاد کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ترویج کتاب و کتاب خوانی را امری مهم دانست وعنوان کرد: توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروزمی باشد و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیراست.

او در ادامه هدف از برگزاری این پویش را ایجاد انگیزه برای مطالعه، تقویت سواد خواندن و آشنایی با مفاهیم مختلف دانست وگفت: موضوع کتاب‌های انتخابی برای دانش آموزان کم توان ذهنی باید ملموس، عینی، کاربردی وبه محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: در این پویشدانش آموزان با نیاز ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به ترتیب در مسابقات تصویر سازی، چکیده نویسی وکتاب خوانی شرکت دارند.

او اعلام کرد: کتاب‌های قصه‌های شیرین مادربزرگ، کتاب صوتی فرزندان ایرانیم، گاهی، به من نگو استثنایی و وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود از جمله عناوین معرفی شده به دانش آموزان جهت برگزاری پویش کتابخوانی از تاریخ ۱۹ تا ۳۰ مرداد است.

رنجبر گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای پرورش و تربیت دانش آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند کتاب است وترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه وارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

رئیس آموزش و پرورش کردستان افزود:در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز فرهنگ کتاب خوانی در افق ۱۴۰۴ شمسی، بالا بردن میزان مطالعه وتقویت روحیه خودباوری این پویشبرای دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه کتاب وکتاب خوانی ومیزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد وتوسعه به شمار می‌رود، گفت: آنچه که انسان را توانمند می‌سازد و به قله‌های موفقیت می‌رساند مطالعه است.

رئیس آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی دختر وپسر در سال تحصیلی گذشته در مدارس ومراکز ویژه استان به تحصیل پرداخته واز خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه استان استفاده کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.