معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: شهروندان فریب پیامک‌های جعلی توقیف خودرو را نخورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین حسن‌پور، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان نسبت به شگرد جدید کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودرو هشدار داد و  از شهروندان خواست فریب پیامک‌های جعلی توقیف خودرو که به شماره همراه آن‌ها ارسال می‌شود را نخورند. 

او با اشاره به افزایش تعداد کلاهبرداری‌ها با ارسال پیامک جعلی، افزود: در این نوع کلاهبرداری جدید، متهمان با ارسال پیامک لینک جعلی با عنوان توقیف خودرو و با هدایت افراد به سایت جعلی به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر با پرداخت مبلغ ۲ هزار تومان، اطلاعات کارت بانکی شهروندان را سرقت می‌کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان،  با بیان اینکه در اینگونه پیام‌ها، کلاهبرداران به عمد از شهروندان مبالغ کمی درخواست می‌کنند، گفت: لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر، دامنه shaparak دارد، ولی مجرمان سایبری معمولا از دامنه‌های رایگان ga؛ و.tk برای فیشینگ یا کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

سرهنگ حسین حسن‌پور در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک به کلاهبرداری در فضای مجازی، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی الکترونیک www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.