رئیس مرکز بهداشت سرخس گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا، شاهد رعایت ۸۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر مبتلایان کرونا در این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر نادری رئیس مرکز بهداشت سرخس در نشست خبری گفت: در چهارمین گام مقابله با کرونا و طرح شهید سلیمانی وارد فاز مبارزه با کرونا و امر پیشگیری از سرایت بیماری در جامعه مردم سرخس شده ایم.

او افزود: در طرح شهید سلیمانی با استفاده از ظرفیت مردمی بسیج و نیرو‌های هلال احمر، مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله محور و هر خانه یک پایگاه سلامت دنبال می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرخس ادامه داد: در این طرح نظارت و کنترل بر واحد‌های صنفی و واحد‌های صنعتی توسط پرسنل مرکز بهداشت با همکاری اتاق اصناف، اداره صمت، هلال احمر و نیروی انتظامی انجام می‌شود تا سلامت کسبه مورد بررسی قرار گرفته و اگر افرادی مشکوک به کرونا باشند به مرکز بهداشت ارجاع داده می‌شوند.

نادری بیان کرد: در حال حاضر دو تیم مجزا نظارتی با شاخص عملکردی رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در اماکن و تیم رهگیری و مراقبت با شاخص حمایت از افراد آسیب پذیر و توزیع بسته‌های معیشتی در بین بیماران کرونایی که نیاز به کمک دارند به استعداد هر تیم ۵۳ نفر در شهرستان فعال هستند.

او تصریح کرد: با دستور ستاد کرونا و با هدف قطع زنجیره کرونا شاهد رعایت ۸۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در یک ماه و ۹۰ درصدی در سه ماه گذشته، کاهش ۳۰ درصدی بستری‌ها در یک ماه و ۵۰ درصدی در سه ماه بوده ایم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرخس تاکید کرد: همچنین در یک ماه شاهد کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر مبتلایان کرونایی و ۹۰ درصد در سه ماه گذشته بوده ایم.

نادری اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۴۱۸ مورد نمونه گیری از مبتلایان صورت گرفته که تست هزار و ۶۵۶ نفر است آن‌ها مثبت اعلام شده و یک هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته اند.

او افزود: از این تعداد تست تاکنون هزار و ۷۵۳ مورد منفی، ۳۱ نفر در قرنطینه خانگی، ۸۶ نفر فوتی و ۹ نفر در انتظار جواب هستند.

رئیس مرکز بهداشت سرخس ادامه داد: در طرح حاج قاسم سلیمانی از ۲۲۵ تست سریع انجام گرفته که تاکنون ۳۲ تست شهروند سرخسی مثبت شده است.

انتهای پیام// م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.