۸۵ درصد مردم لرستان شیوه نامه‌های کرونا را رعایت می‌کنند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۸۵ درصد مردم این استان نکات بهداشتی و شیوه نامه‌های مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند که این امر موجب برقراری شرایط زرد شیوع این ویروس پس از ماه‌ها وضعیت قرمز و نارنجی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سردار مرتضی کشکولی،فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار کرد: ۱۴هزار و ۸۹۶ بسیجی استان در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی، مراقبتی و آموزش طرح شهید سلیمانی تا اسفندماه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

او  با بیان اینکه اقدامات تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی با دانشگاه علوم پزشکی مشترک انجام می‌شود افزود: همچنین برای جایگزینی کادر درمان، ۲۹۳ نیروی تخصصی پزشک، پرستار و بهیار شامل کادر رسمی، وظیفه و بسیجی در این طرح پیش بینی شده است.

او ادامه داد: تاکنون ۹۷ نیرو، خدمات جایگزین با کادر درمان را انجام داده اند و ۷۴ نفر برای تاب آوری کادر درمان در حال کشیک و فعالیت هستند.

سردار کشکولی با بیان اینکه تاکنون ۵۸ هزار و ۶۸۶ بسته معیشتی در راستای طرح شهید سلیمانی بین ۲۰هزار و ۴۳۵ خانوار توزیع شده است اضافه کرد: هزینه‌های این طرح بسیار بالا است و به دلیل نبود ردیف اعتباری خاص برای آن، اقدامات، براساس ظرفیت‌های استان انجام می‌شود.

او ادامه داد:یک نقاهتگاه ویژه بیماران مبتلا به کرونا پارسال توسط سپاه لرستان ایجاد شد و در اختیار هلال احمر قرار گرفت، اما یک نقاهتگاه جدید نیز راه اندازی می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تیم غسال، کفن و دفن متشکل از روحانیون برادر و خواهر تشکیل شد و تمامی فوت شدگان کرونایی طبق دستورات دینی دفن شده اند.

سردار کشکولی افزود: ۱۲۰ هزار خانوار استان در قالب طرح شهید سلیمانی، تحت پوشش بسته‌های حمایتی قرار گرفته اند و هفت هزار و ۳۰۰ بسته کمک آموزشی، ۱۰۵ جهیزیه و ۸۹ هزار ماسک بین افراد نیازمند توزیع شد.

به گفته او تاکنون از ۸۲۸ نفر اعضای کادر درمان استان در شهرستان‌های مختلف تجلیل شده است.

طرح کنترل محله محور کرونا با همکاری یکهزار و ۱۹ تیم مراقبتی در ۷۷۱ نقطه این استان از ابتدای آذر به مدت سه ماه آغاز شد.

این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله و خانواده محور و با مشارکت سازمان بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سایر ادارات انجام می‌شود.

لرستان بر اساس تعداد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به ۷۷۱ محله تقسیم و به ازای هر پایگاه سلامت سه تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی تشکیل شده است و تیم‌های مراقبتی متشکل از مراقبین سلامت و نیرو‌های داوطلب بسیجی و شامل ۲ هزار و ۳۸ نفر هستند.

وظیفه ساماندهی تیم‌های حمایتی بر عهده سازمان بسیج سپاه است و ۸۳۶ نفر در قالب ۷۷۱ تیم نظارتی طرح محله محور مشارکت دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.