رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تعداد عملیات‌های مهار آتش و امداد و نجات در این کلانشهر طی ۲۴ ساعت گذشته را ۷ مورد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به انجام ۷ عملیات مهار آتش و امداد و نجات طی شبانه روز گذشته گفت: ساعت ۳ دقیقه بامداد واژگونیسمند در مسیر کمربندی حد فاصل برومی به سمت شیبان آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

او افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با نصب علائم ترافیکی در مسیر و ایمن سازی محل حادثه، راننده مصدوم را که درون خودرو گرفتار شده بود با ابزار برش و نجات از داخل اتاقک خودرو خارج کردند و به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، ضمن اینکه آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۴ و ۴۶ دقیقه در خیابان وکیلی نبش نظرپور به علت اتصال برق هود آشپزخانه گزارش شد.

قنبری اظهار کرد: آتش نشانان با ایمن سازی محل و قطع جریان برق و گاز ساختمان شعله‌های حریق را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند، همچنین آتش نشانان دود ناشی از حریق را با استفاده از دستگاه فن فشار مثبت از ساختمان تخلیه کردند، همچنین آتش نشانان در ساعت ۱۱ و ۴۴ دقیقه در مسیر جاده ساحلی غربی زیر پل نادری اعزام شدند و با توجه به اینکه ریختن روغن از خودروی سنگین منجر به لغزنده شدن مسیر شده بود، آتش نشانان با شست و شوی مسیر و رفع لغزندگی از بروز حوادث احتمالی برای خودرو‌های عبوری جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه نشت گاز از آبگرمکن منجر به حریق منزل مسکونی ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه در کوی علوی خیابان الهادی شد، بیان داشت: این حادثه منجر به خسارت اثاثیه منزل و مصدوم شدن یک زن از ساکنان منزل شد و آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و با استفاده از ۲ رشته لوله آبرسان حریق را مهار و از گسترش حریق جلوگیری کردند.

این مقام مسئول به واژگونی بنز ساعت ۱۷ و ۳۶ دقیقه در اتوبان صنایع فولاد اشاره کرد و ادامه داد: این حادثه منجر به مصدومشدن راننده شد که آتش نشانان با چیدمان علائم ترافیکی در مسیر و با استفاده از ابزار برش و نجات راننده مصدوم را از داخل اتاقک خودرو خارج کردند و به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

قنبری گفت: ضمن اینکه حریق خودروی رنو ساعت ۱۷ و ۵۹ دقیقه در منطقه سیصد دستگاه انتهای خیابان ۱۰ با تلاش آتش نشانان با استفاده از تجهیزات خاموش کننده اطفا شد و آتش نشانان در منطقه ملی راه خیابان چغاخور مرد ۳۵ ساله را که در اثر سقوط به داخل زیرزمین مصدوم شده بود با استفاده از ابزار نجات از زیرزمین خارج کردند و به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.