احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی از شرکتهای بزرگ کشور که در ۶ استان جنوب و جنوب غرب ایران فعالیت میکند، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است و طیف وسیعی از کالا و مواد را هم به صورت مصرف روزانه و هم در پروژههای مختلف مورد استفاده قرار میدهیم.
او با بیان اینکه با رویکرد ساخت و بومی سازی کالاها و قطعات که در سالهای اخیر از سوی وزارت نفت بکار گرفته ایم، اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: هدف شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حمایت از ساخت داخل و توجه به حداکثرسازی بومی کردن کالاها و مواد مصرفی است.
محمدی به همکاری و حمایتهای شرکتهای دانش بنیان در این زمینه اظهار داشت: رسیدن کالا به مرحله تجاری منوط به طی کردن فرآیند تکاملی است که علاوه بر دقت نظر کافی کارفرما و مصرف کننده، تیم فنی، طراحی و اجراکننده و سازنده کالا باید با از طریق استمرار و پشتکار وسیله موردنظر را به این مرحله برسانند.
این مقام مسئول بیان کرد: در این مرحله شرکت ملی مناطق نفت خیز و کارکنان زحمتکش آن با برنامه ریزیهای دقیق و منظم و همکاری دوجانبه با شرکتهای دانش بنیان تاکنون ۱۵ هزار کالا و قطعات مهم را بومی سازی کرده اند، این در حالی است که این اقلام پیش از این از سایر کشورها وارد میشدند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به استفاده از کالاهای بومی سازی شده در چاه ها، پروژههای روسطحی و سطح الارضی کشور اشاره کرد و ادامه داد: این اقدامات به ما کمک کرده از خروج ۹۰ تا ۹۵ درصد ارز از کشور جلوگیری شود، به عبارت دیگر حدود ۵ درصد از خریدهای موردنیاز ارزبری دارد و ساخت و تامین مابقی نیاز ما در داخل صورت میگیرد.
محمدی با تاکید بر حرکت به سوی استقلال صنعتی و خودکفایی حداکثری تصریح کرد: باید تا حدی در این زمینه پیشروی کنیم که چرخهای صنعت کشور با کالاهای ایرانی بچرخد و با تلاش و زحمت نیروهای متخصص این مرز و بوم راهبری شود، البته هم اکنون در این راه گام برمی داریم و پیگیری جدی برای خودکفایی ۱۰۰ درصدی در حال انجام است و توفیقاتی نیز در این زمینه کسب کرده ایم.
انتهای پیام/گ