دریس گفت: بومی سازی طراحی چراغ‌های دریایی در بندر امام خمینی (ره) با همت کارشناسان دریایی انجام شد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بومی سازی طراحی چراغ‌های دریایی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) گفت: بومی سازی این چراغ‌ها به همت کارشناسان دریایی و با هدف قطع وابستگی به شرکت‌های تولید‌کننده خارجی انجام شد.

او تحقق شعار جهش تولید را از دیگر اهداف بومی سازی چراغ‌های دریایی عنوان کرد و افزود: با توجه به هزینه هنگفت تأمین و تهیه قطعات این نوع چراغ و به منظور نیل به خودکفایی در این زمینه، سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های شده است.

دریس با بیان اینکه در جریان طراحی چراغ‌های دریایی در نمونه‌های اولیه این امکان فراهم شد که تجهیزات مذکور به روش تعویض قطعه به قطعه تعمیر و مجددا به بهره‌برداری برسد و از تعویض کلی و صرف هزینه‌های بیشتر پیشگیری شود، اظهار داشت: پس از مرحله طراحی و کدینگ، چراغ‌های دریایی که با هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شد، زمینه لازم برای راه اندازی خط تولید فراهم می‌شود.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، چراغ‌هایی دریایی بخشی از تجهیزات علائم کمک ناوبری هستند که به ارتقای ایمنی تردد شناور‌ها در مسیر آبراه‌ها کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.