معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل محور بروجن به لردگان در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که می‌طلبد مجلس شورای اسلامی روند تخصیص این اعتبار را تسهیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان دیدار از طرح‌های راهسازی این استان به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تکمیل محور بروجن به لردگان در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که می‌طلبد مجلس شورای اسلامی روند تخصیص این اعتبار را تسهیل کند.

او، از تکمیل محور بروجن به لردگان ظرف یک ماه آینده خبر داد و افزود: به جز دو تونل و پل‌های گردنه کره‌بس با مجموع پنج کیلومتر که دارای برنامه زمان‌بندی دو ساله و در اختیار پیمانکار است، مابقی محور از سه راهی امام قیس تا گردنه کره‌بس به طول ۳۳ کیلومتر در یک ماه آینده تکمیل می‌شود.


بیشتر بخوانید


خادمی اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری کامل از طرح را ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و از رئیس کمیسیون عمران مجلس خواست تا با توجه به اهمیت این محور به عنوان قسمتی از کریدور ارتباطی فلات مرکزی به جنوب کشور، روند تخصیص این مبلغ تسهیل شود.

او به محور شهرکرد به بروجن نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع مسیر حدود ۱۱.۳ کیلومتر بین شهر‌های فرادنبه و سفیددشت باقی مانده است که از این مقدار ۶.۲ کیلومتر آسفالت شده و پنج کیلومتر به مرحله زیرسازی رسیده است.

خادمی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی با تکمیل این قطعه، در دهه فجر امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: تکمیل قطعات باقی مانده و بهره‌برداری از محور شهرکرد به بروجن به لردگان، اولویت نخست طرح‌های راهسازی چهارمحال و بختیاری است.

او افزود: با حجم بالای ترافیک موجود به سمت جنوب کشور، لازم است تمام تلاش مجموعه راه و پیمانکاران بر تکمیل این محور مهم متمرکز شود.

رضایی کوچی اضافه کرد: در سال‌های گذشته اختصاص اعتبار به پروژه‌های بدون اولویت در حوزه‌های مختلف، اجرای پروژه‌های حیاتی و اولویت‌دار را با کندی و کمبود اعتبار مواجه کرده است.

او همچنین به پرداخت اوراق در قبال مطالبات پیمانکاران اشاره کرد و گفت: ما هم با این شیوه تزریق اعتبار مخالف هستیم، اما در حال حاضر و با وضع نقدینگی دولت، هیچ راهی جز این وجود ندارد.

رضایی کوچی همچنین در دیدار از قطعات مختلف محور بروجن به لردگان و تونل‌های کره‌بس به بررسی مشکلات مختلف این پروژه همچون تداخل با خط لوله‌های گاز و نحوه تخصیص اعتبارات این پروژه پرداخت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار