۴۰ هزار کردستانی قبض گاز رایگان دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: حدود ۱۰ درصد مشترکان خانگی گاز در کردستان معادل ۴۰ هزار مشترک، مشمول طرح قبض رایگان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکانی که مصرف ماهانه آنان در ماه‌های سرد سال (دی، بهمن، اسفند و نیمه اول فروردین) کمتر از ۲۰۰ مترمکعب باشد، صورتحساب گاز آنان رایگان محاسبه خواهد شد.

او اضافه کرد: براساس مصوبه پیشنهادی وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، طرح گاز رایگان شامل گازب‌ها و تمام هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می‌شود و فقط سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری، روستایی و عشایری را در برمی‌گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: اولین قبض رایگان در نیمه دوم بهمن ماه در اختیار مشترکان استان قرار می‌گیرد و با توجه به فرصت باقیمانده اگر مشترکان در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند در محدوده این طرح قرار خواهند گرفت.

فعله‌گری در مورد سایر مشترکان خانگی که در محدوده رایگان شدن قبوض گاز نیستند، گفت: چنانچه مشترکان خانگی مصرف گاز خود را نسبت به میانگین مصرف ماه‌های مشابه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۱۰ درصد کاهش دهند، گازب‌های آن‌ها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

او با بیان اینکه مشترکان با رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از تخفیف ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند، افزود: در مصوبه ابلاغی که از سوی معاون اول رییس جمهور صادر شده از وزارت نفت خواسته شده است تا ضمن اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف که به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود، طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.