مصرف گاز طبیعی در کردستان ۸ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:مشترکان کردستانی از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:مشترکان کردستانی در آذر ماه سال جاری ۳۴۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۶۱ متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که این میزان ۹ درصد بیشتر از ۳۱۶ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۰۰ متر مکعب آذرماه سال ۹۸ است.

او افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نیز کردستانی‌ها دو میلیارد و ۱۱۲ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی هشت درصدی را نشان می‌دهد.

فعله گری ضمن توصیه به مشترکان کردستانی در خصوص رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی در خصوص برودت هوا و افت شدید دما در نقاط مختلف استان انتظار می‌رود مردم استان همچون سنوات قبل یاریگر شرکت گاز در ارائه خدمات در فصل سرما باشند.

او افزود: هم اکنون ۵۵۷ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در استان وجود دارد و اگر دمای بهینه یعنی ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد توسط این مشترکان رعایت شود از لحاظ تأمین گاز طبیعی در استان هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

فعله گری با تاکیدبراینکه ادارات و سازمان‌های دولتی و بانک‌ها پس از پایان ساعت کاری باید سیستم‌های گرمایشی خود را خاموشکنند،گفت:هرگونه تخطی در این خصوص بر اساس بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری منجر به قطع جریان گاز طبیعی آن‌ها خواهد شد.

گفتنی است؛در حال حاضر ۵۴۵ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۵ درصد جمعیت روستایی کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و تاکنون به یک هزار و ۳۳۴ روستا در مناطق مختلف این استان گازرسانی شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گاز طبیعی ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.