فعله گری گفت: درشش ماهه اول امسال مصرف گاز در کردستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: مشترکان در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری در شش ماهه اول امسال بیش از ۱ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۲۹ متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

فعله گری در مورد اهمیت گاز طبیعی افزود: با پشت سر گذاشتن فصل گرما و پیک مصرف در سایر انرژی‌ها و ورود به فصل سرما پیک مصرف گاز طبیعی آغاز می‌شود و گذر از این مرحله با عزم ملی و رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۳ درصدی خانوارهای روستایی واجد شرایط استان از گاز طبیعی بیان کرد: به طور میانگین بیش از ۹۸ درصد انرژی گرمایشی بخش خانگی استان با گاز طبیعی تامین می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مصرف کل استان در شش ماهه اول امسال در تمامی بخش‌ها ۱ میلیون و ۳۱۹ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۲۹ متر مکعب بوده که میزان مصرف در بخش سی ان جی ۹۰ میلیون و ۷۲۸ هزار متر مکعب، صنعتی ۱۲۵ میلیون و ۱۵۵ هزار، تجاری ۲۴ میلیون و ۸۹ هزار و عمومی ۱۱ میلیون و ۴۷۸ هزار، خانگی ۴۳۹ میلیون و ۸۸۸ هزار، نیروگاه سنندج ۶۱۵ میلیون و ۷۶۱ آموزش و پرورش ۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و امکان مذهبی ۵ میلیون و ۲۳۶ هزار متر مکعب بوده است.

فعله گری در مورد نسبت مصرف بخش‌های مختلف این چنین توضیح داد: سی ان جی ۷ درصد، صنعتی ۹ درصد، تجاری و عمومی ۴ درصد، خانگی ۳۳ درصد و نیروگاه سنندج ۴۷ درصد از کل مصرف استان در شش ماهه اول امسال را به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است مصرف گاز طبیعی در مدت مشابه سال گذشته در تمام بخش‌ها برابر با ۱ میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۱۵ هزار و ۶۱۲ متر مکعب بوده که با مقایسه میزان مصرف در ۲ سال پیاپی افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.