فضل وزیری از انجام ۹۳۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در شش ماه نخست امسال در سنندج خبر داد.

سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: در شش ماهه نخست امسال ۹۳۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات شامل ۵۸۹ عملیات اطفاء حریق و ۳۴۸ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: حفظ جان و مال مردم برای آتش نشانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو این سازمان در راستای رسالت کاری خود و امدادرسانی به موقع و سریع در زمان بروز حوادث تمام توان خود را به کار بسته است.

فضل وزیری بیان کرد: امسال آتش نشانان سنندجی علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، بواسطه شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر سطح شهر هم تلاش دو چندانی داشته اند.

او خاطرنشان کرد: از ۵۸۹ مورد عملیات اطفاء حریق صورت گرفته؛ ۴۰۸ عملیات مربوط به فضای سبز، کشاورزی و جنگل و مراتع، ۵۷ مورد خودرو و ماشین آلات، ۵۷ فقره اطفاء حریق مسکونی، ۲۳ فقره ضایعات و زباله، ۱۰ مورد تجاری، ۷ مورد انبار، ۴ فقره اطفاء حریق ساختمان‌های اداری، ۴ فقره صنعتی، مراکز تجمعی و واحد‌های آموزشی ۴ مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۴ فقره سایر موارد بوده است.

فضل وزیری افزود: در حوزه امداد و نجات نیز ۳۴۸ عملیات انجام شده که شامل ۱۸۷ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۴۰ فقره آسانسور، ۲۷ مورد تصادف، ۲۶ مورد گیر کردن انگشتر، ۲۲ فقره باز کردن درب، ۸ مورد ریزش آوار، آبگرفتگی و سیلاب ۶ فقره، ۴ مورد عملیات غواصی، انفجار گاز ۳ مورد، سقوط در چاه ۳ مورد، سقوط از ارتفاع ۳ مورد، خفگی و گازگرفتگی ۲ مورد، یک مورد سقوط اشیاء و ۱۶ فقره عملیات مربوط به سایر موارد بوده است.

او تصریح کرد: متاسفانه در حوادث رخ داده درشش ماهه نخست امسال ۱۴ نفر از شهروندان سنندجی فوت شده و تعداد ۲۴ نفر از آنان نیزدچار آسیب دیدگی شده اند.

فضل وزیری تاکید کرد: تعداد ۹۲۰ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در داخل محدوده شهر، ۱۱ مورد در خارج از محدوده و ۶ مورد نیز در روستا‌های اطراف انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین اظهار داشت: در این بازه زمانی ۳۶۵ نفر نیز تحت آموزش قرار گرفته اند که شامل ۳۰۵ نفر از همکاران بوده که تحت آموزش درون سازمانی و ۶۰ نفر نیز از دیگر ادارات دولتی نیز تحت آموزش برون سازمانی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.