استاندار خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی درخراسان رضوی ۷۰ سانتی‌متر مربع کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: سرانه مطلوب و استاندارد فضای آموزشی۸.۳ متر مربع و میانگین این سرانه ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز در کشور است، اما میانگین سرانه آموزشی استان خراسان رضوی به رغم تمام تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته ۴.۵ متر مربع است که نسبت به میانگین کشور ۷۰ سانتی مترمربع کمتر است.

او افزود: متاسفانه در شهر مشهد و به خصوص در حاشیه شهر با وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین، وضعیت سرانه فضای آموزشی بحرانی‌تر است و سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲.۵ مترمربع است که حتما باید نسبت به این مناطق نگاه ویژه‌ای داشت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد به ۲۸۶ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز است که برای ساخت این میزان فضا نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید تامین شود.

معتمدیان بیان کرد: برای ساخت فضا‌های آموزشی در حاشیه شهر مشهد از یک مدل مشارکتی بهره برده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت حداکثری دولت و تمامی نهاد‌ها بتوانیم در یک برنامه یک ساله شرایط حاشیه شهر مشهد را تغییر دهیم.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.