وجود کرونای انگلیسی در حال بررسی است

نمونه‌هایی برای بررسی وجود کرونای انگلیسی در مازندران به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نادر آهنگر معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره  کرونای انگلیسی ، گفت: نمونه‌هایی برای آزمایشگاه‌ها ارسال شد و درحال بررسی این نمونه‌ها هستیم.

اوبا اشاره به روند رو به رشد بیماری کرونا در استان، افزود: وضعیت چهار شهر استان از نظر شیوع کرونا قرمز بوده و سه شهر نیز در آستانه قرمز شدن هستند.

نادر آهنگر با بیان اینکه شاخص قرمز شدن متأثر از چند شهرستان شامل آمل، ساری، سوادکوه و رامسر است، گفت: به دلیل بالابودن تردد بین شهرستان‌های استان، شهرستان‌های دیگر مانند قائمشهر، نکا و فریدونکنار در حال قرمز شدن است.

بیشتر بخوانید:

او مهمترین دلیل گسترش و شیوع بیماری کرونا را دورهمی‌های شب یلدا، مسافرت‌های غیر ضروری به استان، عادی انگاری و ساده گیری بیماری برشمرد و افزود: برداشته شدن محدودیت‌های مناطق زرد نیز سبب شده تا برخی تصور کنند می‌توانند ماسک‌ها را بردارند.

دکتر آهنگر با بیان اینکه سالمندان، بیماران خاص و دارای بیماران زمینه‌ای در خطر هستند، گفت: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی سبب می‌شود تا افراد دارای ریسک بالا دچار علامت و بستری شوند.

او اعمال و تشدید محدودیت‌های تردد را در همه مناطق حتی مناطق زرد و نارنجی لازم دانست و گفت: تا زمانی که بیماری کرونا هست باید شیوه نامه‌ها و محدودیت‌ها تشدید شود و همه شهروندان و روستاییان باید هوشمندانه برخورد کنند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مازندران یکی از استان‌های مسیر مسافرتی است، افزود: مازندران استان ویژه‌ای است و شرایط پرخطری دارد و به دلیل شمار مسافرت‌ها، توان خدمات دهی به مسافران را نداریم.

دکتر آهنگر همچنین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، آن را در مهار و کنترل بیماری مؤثر دانست و گفت: با ماندن در خانه ، قرنطینه و رعایت دستور العمل ها می‌توان بیماری را کنترل کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.