سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح فهما منجر به تولید آثار فرهنگی و هنری خلاق در فضای مجازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پیروزمنش سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی به صورت کاملا هوشمند و با بهره‎‌مندی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی طراحی شده است گفت: اجرای این طرح در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زمینه‌ساز بروز، ظهور و شناسایی استعداد‌های موجود در سطح مساجد استان شده است.

او با اشاره به اینکه استفاده از نیرو‌های خلاق، متخصص و متعهد در اجرای این رویداد از نکات ارزشمند آن است گفت: این طرح در گام دوم انقلاب اسلامی متشکل از ۴۰ عنوان برنامه در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق طراحی شده تا در همه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اجرایی شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تعریف مرحله ارزیابی و داوری در طرح ملی ایران قوی موجب ایجاد رقابت میان فعالان کانون‌های مساجد استان شده و در ماه‌های اخیر موجب گسترش ثبت و بروزرسانی فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد شده است.

پیروزمنش گفت: سامانه بچه‌های مسجد می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر نهاد‌های فرهنگی برای پایش و رصد فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز تحت پوشش معرفی شود.

او با قدردانی از ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در طراحی و اجرای رویداد ملی فهما گفت: در شرایطی که جامعه درگیر ویروس کرونا بوده و بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به اجبار تعطیل شده، ابتکار عمل ستاد فهما در اجرای این رویداد ملی ارزشمند است.

پیروزمنش افزود: خروجی این طرح ملی باید به صورت دقیق ارزیابی و مورد تحلیل قرار گیرد، ضمن این‌که تربیت استعداد‌های شناسایی شده نیز در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.