عضو شورای شهر شیراز:

یاوران شورا برای افزایش تعامل شهروند و مدیریت شهری بکوشند

محمدتقی تذروی گفت: راه‌اندازی دفتر یاوران شورا از ساده‌ترین کارهاست؛ آنچه اهمیت دارد این است که یاوران مناطق باید برای ایجاد پایگاهی مردمی در این دفتر و رونق تعاملات و پیگیری برنامه‌ها بکوشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در آیین گشایش نخستین دفتر یاوران شورای منطقه ۱۱ شهرداری شیراز در بوستان سیبویه بر لزوم برنامه ریزی یاوران شورا و ترسیم چشم اندازی مناسب و ارائه پیشنهادات مناسب تاکید کرد.

تذروی گفت: باید با جست‌وجوی راهکار‌های مناسب برای موضوعاتی که امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است، هنگام برنامه‌ریزی برای آینده دورنمایی وسیع در نظر گرفت تا توصیه‌ها و راهکار‌ها در بعد ملی و کلان، برجسته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همیشه هنگام مرور مسائل و طرح‌ها باید به "شهر ما" اندیشید و نه "منطقه ما" و مهم است که این موضوع را سرلوحه قرار دهیم.

تذروی با اشاره به معضلاتی همچون شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: در نظر است که بودجه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر شیراز ردیفی برای کمک به یاوران شورا‌ها و مساجد بگنجانیم و برخی مسائل خرد در حوزه بهداشت محلات را به‌صورت جدی پیگیری کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از یاوران شورا درخواست کرد با تشکیل نیرو‌های مردمی و همکاری با شهرداری در موارد بحرانی به مسئولیت‌های اجتماعی و شهروندی خویش جامه عمل بپوشانند و خطاب به آنان بیان کرد: همانگونه که یاور شورا هستید، یار شهروندان و مدیران مناطق نیز باشید و در هنگام نیاز دست یاری خویش را از یکدیگر دریغ نکنید.

حل بسیاری از مسائل شهر را مدیون پیگیری یاوران شورا هستیم

شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز در این آیین یاوران شورای را از پیگیرترین و فعال‌ترین افراد دانست و گفت: حل بسیاری از مسائل را مدیون پیگیری این افراد هستیم.

حمید برزگر افزود: با حضور ناظر منطقه ۱۱ شهرداری شیراز مکلف شده‌ایم مکانی را برای گردهمایی و تسهیل ارتباط بین اهالی محلات و شهرداری و شورای منطقه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه ایجاد چنین دفاتری باعث می‌شود که یاوران شورا بهتر در جریان مسائل منطقه قرار گیرند، اظهار کرد: رسیدگی سریع‌تر به موضوعات و پیگیری آن‌ها با عوامل اجرایی یکی از دستاورد‌های این اقدام خواهد بود.

برزگر با اشاره به اینکه در برخی موارد مسائل و مشکلات موجود در مناطق به خوبی حل‌وفصل نمی‌شود، گفت: این بدان معناست که یا مسائل به شیوه صحیح طرح نمی‌شود یا پیگیری‌ها ناقص است.

شهردار منطقه یازده افزود: گاهی موضوعاتی به ما انتقال داده می‌شود؛ اما اطلاعات ارائه‌شده تا حدی ناقص است که نمی‌دانیم کجا و چه زمانی اتفاق افتاده و مسئول هماهنگی آن چه شخصی است؛ اما اگر یاوران شورا در ارتباطی قوی و تنگاتنگ با یکدیگر و اهالی و شهرداری باشند، بهتر می‌توان امور منطقه را مدیریت کرد.

برزگر ایجاد پایگاهی برای استقرار یاوران شورا را مرحله جدیدی برای تعاملات بیشتر مردم با یاوران و شهرداری دانست و ابراز امیدواری کرد کارایی و بازدهی چنین فضا‌هایی مطلوب باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار