سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران به عدد ۱۶۰ رسیده و هوای تهران برای تمامی گروه ها ناسالم است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران به عدد ۱۶۰ رسیده و هوای پایتخت  برای تمامی گروه‌ها و رده های سنی ناسالم است.

او ادامه داد: مردم پایتخت از ابتدای امسال تا کنون تنها ۱۵ روز هوای پاک را تجربه کرده اند و  از چهار روز پیش تا به امروز شاهد هوای آلوده بوده ایم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: آلودگی هوا تمام مناطق تهران مانند باقرشهر، مناطق جنوبی و حتی شمال تهران را شامل می شود و مردم باید از تردد‌های غیر ضروری و ورزش در فضای باز جدا بپرهیزند.

خالدی افزود: افرادی که سابقه مصرف دارو‌های شیمی درمانی، قلبی دارند همچنین سالمندان و بیماران تنفسی باید بیشتر از سایرین مراقب سلامتی خودشان باشند.

او گفت: در حال حاضر رعایت رژیم‌های غذایی مانند مصرف شیر و لبنیات، مایعات، سبزی جات تازه و حتی آب میوه در چنین شرایطی موثر است.


بیشتر بخوانید


خالدی اضافه کرد: اگر افراد دچار درد‌های قلب، سردرد شدید و تنگی نفس شدند سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. بیماران قلبی و تنگی تنفسی با کوچکترین علائمی دارو‌های خود را مصرف و در کم‌ترین زمان با پزشک معالج خود موارد احتمالی پیش آمده را در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اشكالي نداره از نظر شوراي شهري ها تهران آلوده اش قشنگتره
آخرین اخبار