شاهسونی گفت:در کلانشهرها افراد در روز چهارشنبه و پنج شنبه به جز موارد ضرور از فعالیت در فضای باز اجتناب کنند.

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه کیفیت هوای کلانشهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد، گفت: عموم مردم به خصوص گروه های حساس از تردد غیر ضرور در سطح شهر اجتناب کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت افزود: با توجه به پایداری هوا تا روز پنج شنبه همچنین ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا بخصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ از عموم مردم بخصوص گروه های حساس (بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم)درخواست می شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

شاهسونی بیان کرد: ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز و نزدیک به منابع آالاینده هوا نظیر بزرگراه‌ها اجتناب کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت افزود: با توجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا و افزایش احتمال مرگ و ابتلا به کووید۱۹ در روزهای آلوده از مردم درخواست می شود افراد جهت حفظ سلامتی خود روز چهارشنبه و پنج شنبه به جز موارد ضرور از فعالیت در فضای باز اجتناب کنند.

شاهسونی بیان کرد: افراد در صورت ضرورت هم حداقل حضور را در هوای آزاد داشته باشند. شرایط در سایر کلانشهرها نظیر کرج و اصفهان هم به همین منوال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
دولت احمدی نژاد بود الان تعطیل میکرد
Iran (Islamic Republic of)
اعظمی
۰۳:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
سلام آقای شاهسونی باید برای نجات ملت خواهش میکنم منابع آلودگی هوا را شناسایی واقدامات لازم را بعمل آورید.خوشبختانه
از چند سال قبل آلاینده های فسیلی در خد نرمال است.متاسفانه ذرات معلق مخصمصا کمتر از۲/۵ میکرون باعث آلودگی هوا شده که حتی در بیابانها با فاصله خیلی دور از شهرها نیز شاهد آن هستیم.۸ سال قبل مدیر کل هوای تهران در محیط زیست به بنده گفتند که نهایتا دو دو سال دیگر مشکل آلودگی نخواهیم داشمتاسفانه بعد از گذشت ۸ سال شاهد آلودگی هستیم.با توجه به این که خشک شدن تالابها ودریاچه ها وبیابانها علت اصلی ریز گردها میباشد لطفا راهکارهای لازم بررسی شود.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۴۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
تبریز هم مثل دیگر شهر هاست با ماسک حتی پنج دقیقه هم نمیتوان بیرون بود وقتی به این شرایط یخی هوا و الودگی در ریه ها یخ میزند لطفا تبریز را نیز اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
وقتی هوا آلوده و ترافیک بالاست وهر سال بدتر از سال قبل میشه، چرا مردم رو به فرزندآوری و افزایش جمعیت تشویق می کنند و به افزایش مشکل دامن می زنند؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
یا خدااااااااا
آخرین اخبار