دومین کنگره بین المللی خاتم سلیمانی با رویکرد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده روز‌های دوازدهم و سیزدهم دی ماه در شیراز برگزار می‌شود.

شیراز میزبان دومین کنگره خاتم سلیمانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: همزمان با سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی در حرم مطهر حصرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

مصطفی مشفقیان افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی شاهد رویش و جوشش موج عظیمی از احساسات پاک و ناب مسلمانان و آزادی خواهان در سراسر جهان بودیم که در قالب شعر و قطعه‌های ادبی تجلی پیدا می‌کرد.

او ادامه داد: از آنجا که شیراز مهد شعر، ادب و فرهنگ فارسی است سعی کردیم به سبک و مکتب شیراز ادای دینی به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: پارسال کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی در شیراز پایه گذاری شد و امسال دومین دوره برگزاری این کنگره را داریم.

مشفقیان افزود: پیرو فراخوان ارسال آثار برای دومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی، آثاری از شاعران داخلی و بین المللی به دبیرخانه کنگره ارسال شده آثار برگزیده و منتخب این کنگره در قالب کتاب شعر خاتم سلیمانی چاپ خواهد شد.

خلیل شفیعی دبیر علمی کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی نیز گفت: دومین کنگره بین المللی خاتم سلیمانی با رویکرد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تکریم شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان برگزار می‌شود.

او افزود: از حدود ۲ ماه پیش فراخوان ارسال آثار به کنگره شعر خاتم سلیمانی منتشر شد که بیش از یک هزار اثر توسط شعرای سراسر کشور و جهان به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

شفیعی ادامه داد: پارسال ۱۰ روز پس از شهادت سردار سلیمانی کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی برگزار و از کتاب این کنگره رونمایی شد.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی با بیان اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنگره شامل تمام سبک‌های مختلف شعر و گروه‌های سنی است، گفت: محمد کاظم کاظمی از افعانستان، سید شفیع حیدر رضوی از هند، بهنام دهقانی از پرتغال، علی کمیل قزل باش از پاکستان، حکیم بینش از پاکستان و اسدالله اسد از کشمیر از جمله شاعران خارجی هستند که آثار خود را به این کنگره ارسال کرده اند.

شفیعی افزود: از دیگر شاعران خارجی که آثار خود را به کنگره شعر خاتم سلیمانی ارسال کرده اند می‌توان به مهدی باقر خان از دهلی نو، سید احمد شهریار از پاکستان، آنا برزینا شاعر مسیحی و رییس بخش ادبیات دانشگاه مسکو، علی اصغر الحیدری از هند و خدیجه حلیمی از افعانستان و فائزه زهرا میرزا از پاکستان اشاره کرد.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونا نحوه ارسال آثار به صورت تهیه فیلم با کیفیت بالا بوده است.

دبیر علمی کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی گفت: ۳۰ نفر از استادان دانشگاه و شعرای مطرح جهان برای ما فیلم فرستادند و مابقی آثار مربوط به شاعران داخلی است.

شفیعی افزود: این فیلم‌ها در قالب یک مجموعه چند رسانه‌ای تهیه و ماندگار خواهد شد؛ همچنین شعر‌های ارسال شده به کنگره در قالب کتاب دومین خاتم سلیمانی منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: فراز نخست این کنگره شامگاه نهم دی ماه به صورت مجازی در صفحه انجمن ادبی آستان مهر حضرت شاهچراغ (ع) با شعرخوانی ۱۵ نفر از جوانان برگزار شد.

دبیر علمی کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی گفت: ۱۲ دی ماه از ساعت ۲۰ فراز دومین این کنگره به صورت مجازی برگزار می‌شود و شاعران از سراسر جهان شعرخوانی خواهند داشت.

شفیعی افزود: فراز سوم کنگره نیز ۱۳ دی ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود که حدود ۲۰ نفر در این مراسم شرکت و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) شعرخوانی خواهند کرد.

او ادامه داد: مراسم رسمی اختتامیه کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی ۱۳ دی ماه از رادیو فرهنگ و شبکه تلویزیونی فارس پخش خواهد شد.

حجت الاسلام رضا طبیب زاده دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی هم گفت: برگزاری این کنگره یک اتفاق بی نظیر در جهان است که برای یک سردار ایرانی و نماینده انقلاب اسلامی، شاعران بین المللی شعر گفته اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار