مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ساخت نخستین پردیس سینمایی استان همدان در این شهرستان خبر داد.

احمدرضا احسانی، مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: انتظار ما این بود سینما تا عیدنوروز در اسدآباد به بهره برداری برسد، اما احتمال می‌رود به علت سرما موضوع تا فصل بهار سال آینده طول بکشد.

او با بیان اینکه در ساخت پردیس از لحاظ مالی به شهرستان کمک‌های خوبی خواهد شد، افزود: انتظار ما از مسئولان اسدآباد این است هرچه سریعتر اجرای این طرح آغاز شود چرا که اگر این طرح شروع نشود امکان بهم خوردن تفاهم نامه وجود دارد.

 ۱۰ مهر امسال با حضور معاون سازمان سینمایی کشور در شهرستان اسدآباد تفاهم نامه‌ای بین مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و مسئولان شهرستان برای ایجاد پردیس سینمایی در اسدآباد به امضا رسید.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه رسانه‌های اسدآباد در این زمینه از مسئولان مطالبه گری کنند بیان کرد:ابتدا قرار بود این تفاهم نامه برای نهاوند به امضا برسد، اما چون آنجا زمین مناسبی وجود نداشت این طرح به دیارسیدجمال منتقل شد.

این پردیس سینمایی در  هفتصد متر مربع زیر بنا ساخته خواهد شد.

شهردار اسدآباد نیز گفت:طرح  پردیس سینمایی اسدآباد در مرحله طراحی نقشه است.

فعله گری با بیان اینکه مشاور طراح مشغول انجام کار است ادامه داد: به احتمال زیاد و به علت سرما از اسفند شاهد آغاز ساخت این مرکز فرهنگی، هنری در این شهرستان باشیم.

او با بیان اینکه هر هفته روند اجرای این طرح را پیگیری می‌کنم اضافه کرد:  خوشبختانه همکاری خوبی در سطح شهر برای این امر مهم ایجاد شده است و امیدواریم سال بعد شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی باشیم.

قصه وجود سینما در اسدآباد به چند بازه تقسیم می‌شود که مرحله اول آن در دهه ۷۰ اتفاق افتاد که طی آن یک مینی سینما در یکی از کانون‌های فرهنگی شهر و پخش فیلم از طریق VHS بود.

همچنین بازه دوم در اوایل دهه ۸۰ رخ داد که مردم اسدآباد فیلم‌ها را بر روی پرده سالن اداره ارشاد تماشا می‌کردند و آن زمان زیاد به طول نکشید و پس از مدتی سینما تعطیل شد.

مرحله سوم ایجاد سینما در شهرمان سال۹۷ بود که طی آن فیلم‌هایی مانند قانون مورفی و پارادایس پخش شد که این بار هم پس از مدتی شاهد تعطیلی سینما بودیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.