مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی امروز طی مراسمی در جوار مرقد مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدرضا علیزاده ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر سردار آسمانی امروز ساعت ۱۲:۳۰ آغاز خواهد شد.

او افزود:این مراسم با حضور جمع محدودی از میهمانان و مسئولان به صورت حضوری برپا می‌شود، ضمن این که تمامی مراسم از طریق فضای مجازی در صفحات متعدد پخش می‌شود.

علیزاده افزود: سال گذشته میزبان افتتاحیه اولین جشنواره ملی سردار آسمانی در کرمان بودیم، مراسم از کنار آرامگاه این شهید عزیز در گلزار شهدا برگزار شد؛ امسال نیز توجه ما بر برگزاری متمرکز این رویداد در استان کرمان بود که محقق شد و در روز‌های پیش رو در سه شهرستان کرمان، رفسنجان و سیرجان سه بخش نمایشنامه خوانی، صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره برگزار می‌شود.

او ادامه داد: اجرای تئاتر سیار یکی دیگر از کار‌هایی است که در دومین دوره برپایی جشنواره سردار آسمانی مورد توجه قرار گرفته است. تماشاخانه سیاری با همکاری موسسه فرهنگی هنری تئاتر رول راه‌اندازی شده تا نمایش‌های «سرباز» به کارگردانی پژمان شاهوردی، «همه پسران من» به کارگردانی علی محمد رادمنش، «ژنرال خورشید» به کارگردانی سعید خیراللهی و «ژنرال» به کارگردانی سعید بادینی از سیستان و بلوچستان خود را از ۱۰ دی ماه در گلزار شهدای کرمان و بعد در روستا‌های مختلف کرمان به مخاطبان ارائه کند.

علیزاده افزود: روز ۱۱ دی ماه این تماشاخانه در روستای قنات ملک - زادگاه سردار شهیدسلیمانی - برپا خواهد شد و نمایش‌های متعددی را به مخاطبان ارائه خواهد کرد.

علیزاده تصریح کرد: آثار دومین دوره جشنواره سردار آسمانی به صورت زنده و آنلاین نمایش داده خواهد شد. همچنین شرایطی فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند هفت اثر نمایشی را با کد رایگان سردار آسمانی از ساعت ۱۲ روز اجرا تاساعت ۱۲ روز ۱۴ دی ماه از طریق سایت تیوال فیلم به تماشا بنشینند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی نیز از ۱۱ دی ماه در دو سالن نمایشی شهرستان سیرجان و بخش خیابانی در دو محوطه شهر رفسنجان به نمایش در می‌آید. بخش صحنه‌ای جشنواره از ۱۱ دی ماه در دو مجموعه تئاتر شهر و پلاتو فرهنگسرای شورای شهر سیرجان برپا می‌شود و هر گروه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دو نوبت به اجرای آثار خود می‌پردازند.

او افزود: در شهر رفسنجان نیز دو محوطه مجموعه فرهنگی گلستان امین و محوطه مجموعه فرهنگی شهرزاد برای اجرا‌های خیابانی در نظر گرفته شده اگرچه این بخش از طریق دو صفحه اینستاگرام نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.