مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان گفت: از تعداد ۹۱۲ روستای زنجان، ۳۸۰ روستا هنوز گاز‌رسانی نشده و ۲۵ هزار خانوار روستایی و حاشیه نشین زنجان از این نعمت بی‌بهره هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حبیبی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به این‌که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور توزیع انواع فرآورده‌های نفتی را بر عهده دارد، گفت: در این راستا انواع سوخت‌های بنزینی معمولی، سوپر و یورو چهار، نفت‌گاز معمولی و یورو، نفت سفید خانوار‌های روستایی و نفت کوره و مازوت به همت شرکت پخش فرآوردهای نفتی  توزیع می‌شود.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا مصرف بنزین با کاهش چشم‌گیری در زنجان رو‌به‌رو شد به طوری که  در ماه‌های نخست امسال ۳۵ تا ۴۰ درصد مصرف این سوخت کاهش یافت و در راستای عمل به شعار خانه نشینی و رعایت توسط مردم در طول این ماه‌ها نیز نسبت به پارسال مصرف بنزین کاهش یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان ادامه داد: بر خلاف ماشین‌های بنزینی که مصرف سوخت در آن‌ها کاهش یافته است، سوخت استفاده شده در خودرو‌های حمل و نقل بار افزایش داشته است که این مسئله نشان می دهد قسمتی از اقتصاد کشور حول محور حمل و نقل بار می‌چرخد.

او با اشاره به اینکه استان زنجان دارای  ۹۸۶ روستا می باشد که تنها ۹۱۲ روستا دارای سکنه است، گفت : از این تعداد ۳۸۰ روستا هنوز گاز‌رسانی نشده است.

حبیبی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۵ هزار خانوار روستایی و حاشیه نشین در استان زنجان از نعمت گاز بی‌بهره هستند، افزود: پارسال  نفت‌رسانی به این خانوار‌ها از طریق کوپن و کالابرگ انجام می‌گرفت که گا‌ها مقداری از نفت سرگردان شده و قاچاق می شد، اما امسال جهت ممانعت از این امر توزیع نفت سفید خانوار‌ها در بستر کارت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه سهمیه نفت سفید خانوار‌های روستایی استان زنجان قبل از آغاز فصل پاییز و زمستان توزیع شده است، گفت:  حدود یک هزار و ۸۰۰ لیتر نفت سفید که معادل ۹ بشکه است به خانوار‌های روستایی ارائه شده است که همین امر سبب شده تا مشکل چندانی از لحاظ تامین نفت سفید وجود نداشته باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان این‌که قیمت نفت سفید در کشور پایین بوده و معادل ۱۵۰ تومان در لیتر است که به یک دهم قیمت یک لیتر آب معدنی می‌رسد، گفت: یک بشکه ۲۰۰ لیتری نفت سفید معادل ۳۰ هزار تومان است که به عبارتی می‌توان اذعان داشت این سوخت تقریبا رایگان در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد که همین امر سبب می‌شود گا‌ها افراد برای دریافت نفت سفید بیشتر تمایل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به این‌که این خانوار‌های روستایی علاوه بر نیاز به نفت سفید برای گرما‌رسانی نیاز به کپسول گاز مایع برای پخت و پز و سایر اقدامات دیگر دارند، افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی متولی این امر است و نیاز روستاییان را همواره مرتفع می‌سازد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر چهار تاسیسات گازرسانی از جمله طارم‌گاز، سهند‌گاز، پرس ایران‌ابهر و تعاون گاز در خدابنده در زنجان وجود دارد و در حال ارائه خدمت به مردم است.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ سهمیه و محدودیتی برای توزیع کپسول گاز مایع در زنجان نیست، گفت: مصرف‌کنندگان می‌توانند هر زمان که نیاز به کپسول گاز مایع داشته باشند بدون محدودیتی آن را دریافت کنند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.