بهره مندی ۸۷.۹ درصد از جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ در صد جمعیت شهری زنجان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: ضریب نفوذ گاز خانوار روستایی نیز به ۸۷.۹ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدلو مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر تعداد  مشترکان گاز در استان زنجان ۳۵۵ هزار و ۲۰۶ مشترک رسیده است که از این تعداد، ۳۲۵ هزار و ۲۸۸ در بخش خانگی، ۲۷ هزار و ۶۲۴ در بخش تجاری و عمومی و۲ هزار و  ۲۹۴ مشترک در بخش عمده و صنعتی، فعال است.

احمدلو افزود: با توسعه شبکه‌های گاز در استان زنجان و پیشرفت قابل ملاحظه گازرسانی، ضریب نفوذ گاز خانوار روستایی در زنجان به ۸۷.۹ درصد و ضریب نفوذ گاز خانوار شهری به صد در صد بهره‌مندی رسیده است و همه شهر‌های استان زنجان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

او بابیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۸۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در زنجان اجرا شده است،گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴ هزار و ۸۵۴ مشترک جذب شده است.
 
احمدلو بااشاره به اینکه تعداد روستا‌های دارای سکنه استان زنجان ۹۱۱ روستا می باشد، گفت: ۵۹۳ روستا از گاز طبیعی بهره مند هستند و عملیات گازرسانی در ۵۳ روستا نیز ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان سهم گاز در سبد انرژی استان زنجان را ۷۱ درصد دانست و گفت: گازرسانی به روستا‌ها و مناطق محروم، تنها یک پروژه عمرانی نیست و اجرای این طرح‌ها پیامد‌های مثبت اقتصادی و اجتماعی بسیاری در پی دارد.

احمدلو با اشاره به تعداد انشعابات نصب شده در ۵ ماه نخست امسال، یادآور شد: در این بازه زمانی،۲ هزار و ۸۴۰ مورد انشعاب نصب شده است، تا کل انشعاب‌های نصب شده استان زنجان به ۱۹۲ هزار و ۴۶۶ انشعاب برسد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.