مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افزایش ۳ درصدی مصرف گاز در زنجان خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته ۱۷ هزار و ۸۲۷ خانوار به مشترکین گاز افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدلو مدیرعامل شرکت گاز زنجان گفت: از ابتدای مهر تا ۱۵ آذر ماه پارسال  مشترکان گاز استان زنجان ۵۷۹ میلیون مترمکعب انرژی مصرف کرده بودند که امسال در مدت مشابه مصرف گاز به ۵۹۶ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

او از افزایش ۱۷ هزار و ۸۲۷ مشترک گاز در زنجان خبرداد و افزود: افزایش سه درصدی این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه  پارسال ناشی از افزایش مشترکان گاز بوده است.

احمدلو ادامه داد: تا پایان آذرماه  پارسال ۳۴۰ هزار و ۳۷۰ مشترک گاز در بخش‌های مختلف داشتیم که امسال این رقم به ۳۵۸ هزار و ۱۹۷ مشترک افزایش یافته است.

او افزود: با توجه به اینکه مدارس استان زنجان به دلیل شیوع کرونا تعطیل است از طرفی برخی از خانواده‌ها چند فرزند مدرسه‌ای دارند که هر کدام از این دانش آموزان در اتاقی مشغول آموزش در فضای مجازی هستند که این اتاق‌ها نیازمند گرما و روشن شدن وسایل گرمایشی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حالیکه سال‌های گذشته برخی از خانواده‌ها نیازی به روشن کردن چندین بخاری گازی در یک منزل مسکونی را نداشتند که این مهم نیز بر علت افزایش مصرف انرژی گاز در زنجان تاثیرگذار بوده است.

او افزود: از تعداد ۹۱۱ روستای دارای سکنه استان زنجان ۵۹۳ روستا در مناطق سردسیر به شبکه گاز رسانی متصل شده و از این انرژی برخوردار هستند.

احمدلو تاکید کرد: عملیات گازرسانی برای ۵۴ روستای دیگر در استان زنجان در دست اجرا است.

او خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی به خوبی تامین شود گاز زنجان با مجهز بودن به نیرو‌های توانمند و متعهد، ظرفیت لازم برای تامین نیاز استان زنجان به گاز طبیعی در بخش‌های مختلف، مشترکان خانگی، صنعتی و عمومی را در کمترین زمان ممکن دارد.

مدیرعامل شرکت گاز زنجان گفت: این شرکت با اجرای ۶ هزار و۸۹۷ کیلومتر شبکه گذاری و نصب ۱۹۳ هزار علمک در استان زنجان  برای ۳۵۸ هزار و ۱۲۰ مشترک خدمات ارائه می‌دهد.
 

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.